خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۱۰۲۴۰

آیا شما به انگل مغزخوار مبتلا هستید؟ علائم آن چیست

آیا شما به انگل مغزخوار مبتلا هستید؟ علائم آن چیست

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ممکن است یک انگل در مغز خود داشته باشید؟

به گزارش تجارت‌نیوز، نیویورک تایمز، بر اساس گزارشی در سال ۲۰۱۲ مدعی شد که سال‌ها پیش، کرمی وارد بدن رابرت اف کندی جونیور، نامزد‌ ریاست جمهوری آمریکا شده و بخشی از مغز او را خورده است. او همچنین دچار مسمومیت جیوه شده است. جدای از پیامدهای سیاسی این مطلب، آیا شما چیزی درباره این عارضه‌ها می‌دانید؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ممکن است یک انگل در مغز خود داشته باشید؟ بر اساس گزارشی در سال ۲۰۱۲ که اخیراً توسط نیویورک تایمز بررسی شده است، ظاهرا ۱۴ سال پیش یکی از برترین متخصصان اعصاب آمریکا به رابرت اف کندی جونیور گفته است که یک انگل وارد مغزش شده است.

در آن زمان، کندی از مجموعه‌ای از علائم عصبی رنج می‌برد، که باعث شد دوستانش گمان کنند که او ممکن است تومور مغزی داشته باشد. در عوض، معلوم شد که او یک عفونت انگلی دارد. او در سال ۲۰۱۲ در مصاحبه با تایمز تایید کرد که با مسمومیت حاد جیوه نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

هانی الشیخا، متخصص انگل‌شناسی در دانشگاه ناتینگهام، می‌گوید: «چند انگل وجود دارد که می‌توانند وارد مغز شوند. اگرچه همیشه این اتفاق نمی‌افتد زیرا بسیاری از انگل‌ها یا توسط سیستم ایمنی از بین می‌روند یا در روده قرار می‌گیرند. آنها متغیر هستند و از گونه‌های معمولی مانند توکسوپلاسما گوندی، که اعتقاد بر این است که حدود ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۶ سال در ایالات متحده را آلوده کرده است، تا آمیب تک سلولی که می‌تواند منجر به مننژیت کشنده شود را در برمی‌گیرند. دقیقاً مشخص نیست که چه نوع انگلی ممکن است وارد مغز رابرت اف کندی جونیور شده باشد».

اما تشخیص مسمومیت با جیوه آسان‌تر است. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، تقریباً همه ما به دلیل گسترش دی‌متیل جیوه در محیط حداقل مقادیر کمی از آن در بدن خود داریم. با این حال، بیشتر اوقات این سطوح آنقدر پایین هستند که منجر به مشکلات سلامتی نمی‌شوند.

آواداش جی‌ها، سم شناس دانشگاه پلیموث، می‌گوید: «بخشی از این می‌تواند ناشی از اقامت در نزدیکی نیروگاه‌ها باشد، زیرا احتراق زغال سنگ طیفی از آلاینده‌های مضر از جمله جیوه را آزاد می‌کند. بخشی از آن از طریق مصرف ماهی وارد بدن انسان می‌شود. بسیاری از صنایع نزدیک خط ساحلی هستند و بیشتر آلاینده‌های آن‌ها، از جمله جیوه، در محیط‌های آبی تخلیه می‌شود. بنابراین مقدار زیادی از آن وارد بدن ماهی‌ها می‌شود».


 

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.