پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: چرا نیمی از ایرانیان دچار سوءتغذیه‌اند؟

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: چرا نیمی از ایرانیان دچار سوءتغذیه‌اند؟

حجم فایل صوتی: ۹۱.۶۷M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۳۹:۴۶ دانلود فایل صوتی

در تازه‌ترین پرونده پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز با بررسی ابعاد یک مسئله مهم و فراگیر همراه شما هستیم؛ بحرانی به نام امنیت غذایی. آمارها نشان می‌دهند که سفره ایرنیان در 15 سال اخیر 24 درصد کوچک‌تر شده. طبیعی است که در چنین شرایطی، وضعیت دهک‌های پایین نگران‌کننده‌تر باشد. مرکز پژوهش‌های مجلس چندی پیش گزارش داد که در سال ۱۴۰۰ دهک دهم به طور متوسط ۳۲۸۴ و دهک اول ۱۴۹۷ کیلو کالری مصرف کردند. در بیست دقیقه آینده و در پادکست پرونده این هفته به شش سوال شما درباره بحران امنیت غذایی در کشور پاسخ داده‌ایم، موضوعی که اگرچه به شکل یک بحران درآمده اما به نظر می‌رسد دولت هنوز فکری برای آن نکرده است.

سوء‌تغذیه؛ بلای جان 57 درصد از ایرانیان

در این پادکست شنونده مهمترین پرسش‌ها از وضعیت امنیت غذایی کشور هستید. سعی کرده‌ایم به کمک آمارها و ارقام به شما نشان دهیم چرا در شرایط کنونی بسیاری از مواد غذایی از سفره‌های کوچک مردم حذف شده است و حذف این موارد چه تاثیری بر سلامت و بهداشت جامعه خواهد داشت. همچنین از تاثیر گرانی اقلام غذایی بر وضعیت امنیت غذایی کشور گفته‌ایم و در پایان به نرخ گندم و چالشی که امسال گندم‌کاران کشور در نرخ تعیین شده خرید تضمینی گندم داشته اند اشاره‌ای کرده‌ایم.

اما این موضوع چرا مهم است؟ شرایط تغذیه ایرانیان سال‌هاست نگران‌کننده شده. در همین روزهای اخیر هم آمار قابل توجهی در رابطه با امنیت غذایی در کشور منتشر شد. به گفته سید هادی موسوی‌نیک، مدیرکل مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، ۵۷ درصد از جمعیت ایران سوءتغذیه دارند و کالری لازم را دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که شرایط اقتصادی موجود هم بر نگرانی‌ها می‌افزاید.

پیش‌بینی بازارهای مالی هفته پایانی تیرماه 1402

در بخش پایانی پادکست هم همچون هفته‌های قبل، کارشناسان به شما مخاطبان خواهند گفت پیش‌بینی بازارهای مهمی همچون ارز، سکه و طلا، خودرو و بورس در هفته پایانی تیرماه چیست و سرمایه‌های خرد خود را به کدام سو هدایت کنیم.

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی هفتگی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه 9 صبح از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز، اپ فیدیبو و کست‌باکس قابل شنیدن است.

شنونده ما باشید…

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.