خبر فوری:

خبر مهم:

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: مهرماه و بازماندگان از تحصیل

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: مهرماه و بازماندگان از تحصیل

سعید برآبادیسعید سعید برآبادیسعید
حجم فایل صوتی: ۴۸.۳۱M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۲۰:۵۱ دانلود فایل صوتی

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز مانده به آغاز مدارس، وزارت آموزش و پرورش از بحران بازماندگان از تحصیل رونمایی کرد. به نظر می‌رسد دیگر نه مهرماه آن طراوت همیشگی را دارد و نه زنگ مدرسه‌ها صبح‌های پاییزی را پررونق می‌کند. زمان بازگشایی مدارس نزدیک است اما بحران‌های اجتماعی و اقتصادی، ادامه تحصیل را به یک چالش جدی بدل کرده است.

در تازه ترین پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز به سراغ بحران بازماندگی و ترک از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان رفته‌ایم با طرح این پرسش که شرایط اقتصادی نامساعد میلیون‌ها ایرانی و شرایط پیچیده اجتماعی و سیاسی کشور تا چه میزان توانسته محصلان و دانشجویان را از ادامه تحصیل محروم کرده یا انگیزه آنها را از تحصیل کمرنگ کند.

بحران بازماندگان از تحصیل

در نخستین پرسش این پرونده به سراغ تعداد بازماندگان از تحصیل رفته‌ایم و در ادامه این پادکست با طرح سوالات زیر سعی کرده‌ایم به چند پرسش شما در خصوص بحران بازماندگان از تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها پاسخ دهیم.

  • چه تعداد بازمانده از تحصیل داریم؟
  • حداقل دستمزد کفافِ هزینه‌های آموزش را می‌دهد؟
  • دولت رئیسی با آموزش چه کرد؟
  • آیا انگیزه ادامه تحصیل ایرانی‌ها کم شده است؟
  • چه عواملی ادامه تحصیل را ناممکن می‌کنند؟

خوشحالیم که این بار هم توانستیم در یک پرونده مفصل صوتی به سوژه مورد نظر شما بپردازیم، اگر برای هفته‌های آتی، سوژه پیشنهادی دارید، پادکست پرونده تجارت‌نیوز منتظر پیشنهادهای شماست.

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی هفتگی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه 9 صبح از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز، اپ فیدیبو و کست‌باکس و شنوتو قابل شنیدن است.

شنونده ما باشید…

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.