خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۳۸۵۵

حمایت کویت از تمدید قرارداد کاهش تولید نفت

حمایت کویت از تمدید قرارداد کاهش تولید نفت

پس از اعلام آمادگی روسیه و عربستان سعودی برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت در روز دوشنبه، کویت هم به جمع حامیان این توافق پیوست.

به نقل از بلومبرگ، پس از اعلام آمادگی روسیه و عربستان سعودی برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت، کویت هم به جمع حامیان این توافق پیوست.

وزیر نفت کویت روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای با اشاره به پیامدهای مثبت این توافق به ویژه در ماه‌های آپریل و می اعلام کرد: برای کاهش ذخایر جهانی و مهار مازاد عرضه، روند کاهش تولید باید با همان میزان توافق‌شده قبلی ادامه یابد.

عربستان سعودی و روسیه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت، روز دوشنبه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند، خواهان تمدید این قرارداد به مدت نه ماه هستند. به دنبال این خبر، عمان دیگر تولیدکننده غیراوپکی، حمایت خود را از این توافق اعلام کرد.

گفتنی است، اعضای اوپک و چند تولیدکننده غیراوپکی در نوامبر گذشته، طی توافقی تصمیم گرفتند، به مدت شش ماه میزان تولید خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

به دنبال کاهش تولید توسط کشورهای تولیدکننده، تولید نفت آمریکا به بیشترین میزان از آگوست 2015 تاکنون رسیده است. اما در پنج هفته اخیر نشانه‌هایی از کاهش در ذخایر نفت خام این کشور دیده می‌شود.

اعضای اوپک در نشستی که 25 انجام می‌شود، به رایزنی در مورد تمدید این قرارداد می‌پردازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.