خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۵۶۴۹

روند مثبت بورس به مدد پتروشیمی‌ها

روند مثبت بورس به مدد پتروشیمی‌ها

نظرسنجی تجارت‌نیوز از چهره‌های شناخته شده، فعالان و تحلیل‌گران بازار سرمایه نشان از بازاری نسبتا خنثی در هفته پیش رو دارد.

پانیذ نوربخش: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.11 شهریور 96 نظرسنجی روند حرکت شاخص کل بورس در هفته جاری، متعادل و اندکی مثبت پیش‌بینی می‌شود. بر اساس نظرسنجی تجارت‌نیوز، گروه‌هایی که اکثر بزرگان تحلیل بنیادی، تکنیکال و اقتصادی کشور در مورد روند مثبت آن‌ها اتفاق نظر دارند پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی بالاخص گروه فولادی‌، سیمانی‌ها و معدنی‌ها هستند.

به گزارش «تجارت نیوز» پیش‌بینی وضعیت بورس در هفته جاری اندکی سخت‌تر از هفته‌های پیشین است. از یک سو شاهد اوج گرفتن و تداوم رشد نرخ‌های جهانی هستیم به گونه‌ای که قیمت جهانی برخی از کامودیتی‌ها به بالاترین نقطه از پنج سال پیش تا کنون رسیده است.

از سوی دیگر برخی از سرمایه‌گذاران از روند صعودی هفته‌های اخیر بازار بهره‌برداری لازم را برده‌‌اند و تمایل به تغییر روند سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک و بی‌خطر دارند.

گروه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی این هفته نیز در میان نظرات بزرگان بازار خودنمایی می‌کنند چشم‌انداز آتی این گروه نه تنها برای هفته آینده بلکه حداقل تا پایان سال جاری مثبت پیش‌بینی می‌شود.

علاوه بر این نوسانات نرخ ارز در هفته‌های اخیر موضوعی قابل توجه است و انتظارات سرمایه‌گذاران از رشد نرخ ارز عمده عاملی است که پس از نرخ‌های جهانی، شرکت‌های صادرکننده بورس تهران را متاثر خواهد کرد.

با این حال برخی از این بزرگان پیش‌بینی مثبتی از آینده بازار سهام در کوتاه مدت ندارند و معتقدند قیمت‌های جهانی به محدوده اشباع رسیده‌اند و شاخص کل بورس با همان طنابی که بالا رفته پایین خواهد آمد.

همچنین در ماه شهریور قرار داریم و تسویه اعتباری‌ها در راه است. بر اساس پیشینه بورس در این ماه فشار فروش بر بازار حکمرانی می‌کند.

با این حال استمرار رشد نرخ‌های جهانی سبب شده این شهریور تا به امروز، بوی شهریور سال‌های پیش را ندهد. کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به 15 درصد نیز از امروز اجرایی می‌شود و این موضوع عامل مثبتی برای جذابیت هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری در بورس خواهد بود.

چشم‌انداز هفته جاری

ردیف کارشناسان سمت وضعیت شاخص گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 حمید اعرابی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی پالایشی‌ها، فولادی‌ها
2 ولید هلالات فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه خنثی معدنی‌ها، پتروشیمی‌ها
3 رحیم کریمی معاون گروه سرمایه‌گذاری سایپا مثبت سیمانی‌ها، غذایی‌ها و ماشین آلات و تجهیزات
4 محمد نوربخش مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری سرمایه و دانش مثبت پتروشیمی‌ها
5 فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده مثبت پتروشیمی‌ها، پالایشگاهی‌ها و فلزات اساسی
6 مهدی میرزایی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه منفی غذایی‌ها وخودرویی‌ها
7 نیما آزادی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت ‌سیمانی‌ها و تک سهم‌ها
8 کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه خنثی تک سهم‌ها
9 بهنام بهزادفر مدیر امور اعضای کانون کارگزاران مثبت پتروشیمی‌ها و سیمانی‌ها
10 بهزاد صمدی فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و سیمانی‌ها
11 علی شهبندیان فعال و تحلیل‌گر بازار سرمایه مثبت پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی (فولادی‌ها)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.