خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۰۱۵۳۳

معرفی رمزارز آربیتروم / مزایای تازه‌وارد بازار کریپتو

معرفی رمزارز آربیتروم / مزایای تازه‌وارد بازار کریپتو

آربیتروم یکی از ارزهای تازه‌وارد بازار کریپتو است که در مدتی کوتاه توانسته موفقیت مناسبی را در بین فعالان ارز دیجیتال کسب کند. در ادامه به معرفی و بررسی این رمزارز جذاب پرداخته خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز ، با گذشت زمان و ورود رمزارزهای متعدد به بازار، عرصه رقابت برای ارزهای تازه وارد بازار تنگ‌تر از همیشه می‌شود. اما به طور کم و بیش همچنان می‌توان شاهد اوج گرفتن توکن‌های نوظهور بازار بود. گفتنی است، آربیتروم توانسته در مدت کمی که از عرضه آن به بازار می‌گذرد محبوبیت مطلوبی را به دست آورد و نام خود را در فهرست 40 ارز برتر بازار ثبت کند.

آربیتروم چیست؟

این ارز دیجیتال یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه دو اتریوم (L2) است. این پلتفرم با هدف بهبود سرعت، مقیاس‌پذیری و کارایی در مجموعه اتریوم راه‌اندازی شد. آربیتروم ضمن بهره‌گیری از امنیت و سازگاری بالای اتریوم، توان عملیاتی بالاتر و کارمزد کمتر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

توکن این پروژه رمز ارز موسوم به (ARB) در تاریخ 16مارس 2023 از طریق ایردراپ به بازار عرضه شد. در تاریخ مذکور 12.75 درصد از کل حجم قابل عرضه به کاربران اولیه و شرکت‌های غیرمتمرکز اختصاص یافت.

Founders of the Arbitrum

آربیتروم توسط چه کسی راه‌اندازی شد؟

شرکت توسعه‌دهنده (آف چین لبز) واقع در نیویورک راه‌اندازی و توسعه آربیتروم را بر عهده دارد. بنیان‌گذاران این شرکت اد فلتن، استیون گلدفدر و هری کالودنر هستند. هر سه موسس این شرکت محققان سابق دانگاه پرینستون با سال‌ها تجربه در علوم کامپیوتر، رمزنگاری و بلاکچین هستند.

اد فلتن استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه پرینستون است. وی همچنین به عنوان معاون مدیر ارشد فناوری در کابینه اوباما خدمت کرده است. استیون گلدفدر و هری کالودنر نیز دانشمند کامپیوتر و دارای مدرک دکترای مرتبط از دانشگاه پرینستون هستند.

چه چیز آربیتروم را منحصر به فرد می‌کند؟

سازگاری، مهم‌ترین مزیت این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. این مزیت موجب می‌شود تا تمامی برنامه‌های غیرمتمرکز موجود اتریوم بدون تغییر کد بر روی آربیتروم نیز اجرا شوند. به لطف مقیاس‌پذیری این رمز ارز، این شبکه قادر به پردازش هزاران تراکنش در ثانیه با کمترین کارمزد است. همچنین انعطاف‌پذیری نقطه قوت کلیدی دیگر به شمار می‌رود. توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از زبان‌های متعددد برنامه‌نویسی جهت توسعه آربیتروم استفاده کنند.

این پروژه جهت انجام تراکنش‌ها به هیچ اپراتوری متکی نیست و یک شبکه غیرمتمرکز اختصاصی وظیفه اعتبارسنجی تراکنش‌ها را بر عهده دارد.

How Many ARBs Is In The Market

چه تعداد آربیتروم در گردش است؟

مجموع عرضه توکن (ARB) 10 میلیارد واحد است. از این میزان 42.78 درصد به خزانه آربیتروم، 26.94 درصد به تیم توسعه و مشاوران آف‌چین‌لبز، 17.53 درصد به سرمایه‌گذاران، 11.62 درصد به کاربران و 1.13 درصد به سازمان‌های غیرمتمرکز تعلق دارد.

آخرین اخبار و آموزش‌های حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.