خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۷۴۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قوانین جدید اپل برای رمزارزها و NFT

قوانین جدید اپل برای رمزارزها و NFT

شرکت اپل برای اولین بار قوانین و دستورالعمل‌های مشخصی درباره‌ی حضور و فعالیت صرافی‌ها و معاملات ان‌اف‌تی را تعیین کرده است. در این دستورالعمل، قوانین مالیاتی جدیدی نیز بر معاملات دارایی‌های ان‌اف‌تی اعمال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی اپل، قوانین و دستورالعمل‌های جدیدی را در رابطه با فعالیت اپ‌های فعال در اپ‌استور که در معاملات ان‌اف‌تی حضور دارند مشخص کرده است. در سیاست‌های جدید اپ‌استور، قوانینی درباره‌ی پرداخت‌ از طریق توکن‌های غیر‌قابل تعویض (NFT) و رمزارز‌ها نیز آمده است.

قوانین درون برنامه‌ای

بر اساس سیاست‌های جدید اپل، صرافی‌های موجود در اپ‌استور‌‌ تنها درصورتی که مجوز‌های منطقه‌ای و اجباری معاملات رمزارز را کسب کرده باشند، اجازه‌ی معامله توکن‌ها و ارز‌های دیجیتال را در محیط خود دارند. در دستورالعمل جدید اپل اینطور نوشته شده است که اپ‌ها می‌توانند از خرید‌های درون برنامه‌ای برای عملیات مینت (mint)، لیست کردن و جا‌به‌جایی توکن‌های غیر‌قابل تعویض استفاده کنند.

بر اساس این دستورالعمل، نرم‌افزارهای اپ‌استور به کاربران اجازه مشاهده دارایی‌های ان‌اف‌تی خود را خواهند داد. این قوانین تاکید می‌کنند که مالکیت دارایی‌های دیجیتال مانند ان‌اف‌تی نمی‌تواند به کاربر اجازه‌ی دسترسی به قابلیت‌های (feature) اضافه درون برنامه‌ای را بدهند. اگر ا‌پ‌های موجود در اپ‌استور از لینک‌های خارجی برای دعوت مشتری به معاملات ان‌اف‌تی و رمزارز خارج از محیط اپ استفاده کننند، قوانین اپ‌استور را نقض خواهند کرد.

کمپانی اپل

قوانین صرافی‌ها در اپ‌استور

در ویرایش جدید بند ۳٫۱٫۵ (iii) قوانین اپ‌استور، اعلام شده است که اپ‌های صرافی‌ رمزارز می‌توانند برای تسهیل انتقال و معاملات برای کاربران فعالیت داشته باشند. ا‌پ‌های صرافی تنها در صورتی اجازه‌ی حضور در اپ‌استور را خواهند داشت که آن صرافی در کشور مبدا تمام مجوز‌های و دسترسی فعالیت را اخذ نموده باشد. بر اساس این دستورالعمل، کاربران آیفون و آیپد هنوز امکان جستجو، نشان دادن، به اشتراک گذاشتن دارایی‌های ان‌اف‌تی خود در سایر اپ‌ها را دارند.

مالیات اپل بر NFT

بر اساس قوانین جدید، مالیات ۳۰ درصدی اپل (Apple Tax) بر تمام خرید‌های شامل NFT (توکن غیرقابل تعویض) به صورت جدی‌تر اعمال خواهد شد. تمامی معاملات دارایی‌های ان‌اف‌تی باید در درون اپ انجام شوند تا قانونی باشند. انتقاد‌های زیادی به نرخ ۳۰ درصدی اپل وارد شده است. دلیل اصلی انتقاد، تفاوت نرخ ۳۰ درصدی اپل با نرخ متداول ۲٫۵ درصدی بر این دارایی‌های دیجیتال است.

بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مدت‌هاست که به سیاست‌های انحصاری خرید درون برنامه‌ای اپل متعرض هستند. تمام معاملات هدایت‌شده ان‌اف‌تی از طرف پلتفرم‌های Opensea و Magic Eden نیز مشمول این مالیت ۳۰ درصدی می‌شوند. با اعلام سیاست‌های جدید مالیاتی بر ان‌اف‌تی، پلتفرم مشهور Magic Eden نیز سرویس خود را از اپ‌استور حذف کرده است. گفتنی است صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس که در حال حاضر اپ فعال در اپ‌استور دارند مشمول مالیات ۳۰ درصدی برای معاملات خود نمی‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.