خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۹۷۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا بیت‌کوین و بازار رمزارز دوباره پامپ می‌شود؟

آیا بیت‌کوین و بازار رمزارز دوباره پامپ می‌شود؟

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۲۰,۳۵۰ دلار به صورت نوسانی معامله می‌شود. همچنین قیمت در زیر سطح ۶۱٫۸% فیبوناچی اصلاحی ۲۱,۰۰۰ دلار قرار دارد. مبارزه گاوها و خرس‌های بازار رمزارز پیش از تصمیم صندوق فدرال رزرو در تاریخ ۲ نوامبر ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تورم ایالات متحده همچنان با قوی‌ترین سرعت خود در نزدیک به ۴۰ سال اخیر ادامه دارد، بنابراین انتظار می‌رود فدرال رزرو این هفته برای ششمین بار متوالی نرخ بهره را افزایش دهد. آیا این افزایش نرخ می‌تواند بازهم روی بازار رمزارز تاثیر شدیدی داشته باشد؟

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در راه است

از ماه مارس، فدرال رزرو نرخ بهره کوتاه مدت خود را در مجموع ۳ درصد افزایش داده است که آخرین افزایش آن ۰٫۷۵ درصد بوده است.

با داغ‌تر شدن بحث در مورد اینکه چه زمانی باید به افزایش‌های کوچکتر نرخ بهره روی آورد تا از سقوط بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به رکود جلوگیری کنیم، بانک‌های مرکزی در ایالات متحده آماده هستند تا جنگ تورمی خود را در این هفته با سرعت بالا ادامه دهند.

معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم در حال حاضر بیش از سه برابر هدف ۲ درصدی است، بنابراین نتیجه جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه قطعی است: فدرال رزرو برای چهارمین بار، نرخ‌ها را سه چهارم درصد افزایش خواهد داد.

افزایش دوباره نرخ در تاریخ ۲ نوامبر ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد زیرا تاثیر بیشتر آن قبلاً بر قیمت بیت‌کوین اعمال شده است. گفتنی است، بیانیه FOMC و کنفرانس مطبوعاتی در تعیین سرعت افزایش نرخ در آینده نکته اصلی این جلسات خواهد بود.

بازار رمزارز و بیت‌کوین

نمودار قیمت بیت‌کوین - منبع: Tradingview

روند کنونی بیت‌کوین و بازار رمزارز

بیت‌کوین در حال حاضر ۲۰هزار و ۵۳۱ دلار ارزش دارد و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۴۴ میلیارد است. بیت‌کوین در هفت روز گذشته بیش از ۵ درصد افزایش یافته است. شرایط این رمزارز در CoinMarketCap همچنان رتبه اول ارزهای دیجیتال است. ارزش بازار زنده بیت‌کوین ۳۹۱ میلیارد دلار است که از حدود ۳۹۳ میلیارد دلار در بازه کوتاه مدت اندکی کاهش یافته است.

رمزارز بیت‌کوین در محدوده معاملاتی بزرگ بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار، بین سطوح اصلاحی فیبوناچی از ۳۸٫۲% تا ۶۱٫۸% به تثبیت قیمت ادامه می‌دهد. با این حال، وضعیت عمومی معاملات همچنان مثبت است.

اندیکاتورهای RSI و MACD همچنان صعودی باقی مانده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که روند صعودی بازار رمزارز احتمالا ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، میانگین متحرک ۵۰ روزه خرید بالای ۱۹۷۰۰ دلار را توصیه می‌کند.

در نتیجه، شکستن سد ۶۱٫۸ درصدی یا همان سطح ۲۱هزار دلار، ممکن است روند گاوها، بیت‌کوین را تا ۲۱۹۰۰ دلار افزایش دهد. در صورت ادامه روند صعودی فعلی، بیت‌کوین ممکن است به سطح ۲۲۵۰۰ دلار برسد. از جنبه نزولی نیز، سطح حمایت فوری بیت‌کوین نزدیک به ۲۰۲۵۰ دلار باقی مانده است که در صورت از دست رفتن این قیمت، سطح ۱۹هزار و ۷۰۰ دلار می‌تواند سنگر بعدی گاوها باشد.

در این روزها، اگر شکست صعودی سطح ۲۱۰۰۰ دلاری رخ دهد، سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال خرید بیشتر بروند. در حالی که شکست به زیر ۱۹۹۵۰ دلار می‌تواند احتمال فروش را تا مرز ۱۹۰۰۰ دلار افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.