کد مطلب: ۸۵۲۳۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارز دیجیتال انتخابی دونالد ترامپ برای سرمایه گذاری چیست؟

ارز دیجیتال انتخابی دونالد ترامپ برای سرمایه گذاری چیست؟

گزارش مالی جدید دونالد ترامپ نشان می‌دهد که وی با وجود انتقادهای پیشین از ارزهای دیجیتال، این دارایی دیجیتال را در پرتفوی خود نگهداری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش مالی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا نیز یکی از ارزهای دیجیتال را در پرتفوی خود نگهداری می‌کند. این میلیاردر آمریکایی در سال گذشته نیز، برای اولین بار، کلکسیون توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را عرضه کرد.

نگهداری اتریوم توسط ترامپ

بر اساس گزارش مالی ثبت شده دونالد ترامپ در کمیسیون فدرال انتخابات، وی بین 250 تا 500 هزار دلار اتریوم را در پرتفوی مالی خود نگهداری می‌کند. اعلام این خبر باعث تعجب بسیاری از افراد شد، چرا که ترامپ در گذشته یکی از مخالفان ارزهای دیجیتال بوده است.

وی در جولای سال 2019 در توییتی اظهار کرده بود که طرفدار بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیست، چراکه از نظر وی این دارایی‌ها، پول محسوب نمی‌شوند و ارزش آنها با نوسانات بالایی رو‌به‌رو است و هیچ پشتوانه‌ای ندارند. در دیگر اظهار نظر رئیس جمهور سابق آمریکا، وی به این مسئله اشاره کرده بود که ارزهای دیجیتال ابزاری برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند خرید و فروش مواد مخدر هستند.

حضور دونالد ترامپ در بازار NFT

با وجود نظرات منفی دونالد ترامپ درباره ارزهای دیجیتال، بنظر می‎‌رسد که این سرمایه‌گذاری آمریکایی علاقه خاصی به بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دارد و حتی دو کلکسیون خود به‌شکل این دارایی‌های دیجیتال را در بازار عرضه کرده است.

در دسامبر سال 2022، ترامپ اعلام کرد که قصد عرضه اولین کلکسیون NFT خود به نام کالکت ترامپ کارت را دارد. این کلکسیون شامل 45 هزار کارت دیجیتال با تصویر مختلف از دونالد ترامپ بود. هر اثر با قیمت 99 دلار در بازار عرضه شد و رشد قیمتی مناسبی را در هفته اول تجربه کرد.با خرید این آثار، برخی از خریداران خوش شانس امکان دیدار حضوری با دونالد ترامپ و گلف بازی کردن با وی را داشتند. فروش آثار این کلکسیون، درآمد 8.9 میلیون دلاری را برای ترامپ به‌ارمغان آورد. برخی باور دارند که اتریوم‌های نگهداری شده توسط ترامپ نیز حاصل فروش آثار این کلکسیون است.

این میلیاردر آمریکایی با توجه به سابقه موفقیت سری اول کلکسیون NFT، دومین سری کارت‌های دیجیتالی خود را بدون اطلاع قبلی در پایان فروردین سال جاری، منتشر کرد. برخی از آثار نیز دارای امضای دیجیتالی وی بودند.

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ پیش از وی وارد بازار NFT شده بود و برای سومین بار، کلکسیون توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را به‌مناسبت روز استقلال ایالات متحده آمریکا در چهارم جولای سال جاری عرضه کرد. کلکسیون 1776، شامل کارت‌هایی با طرح مناطق و ساختمان‌های مشهور ایالات متحده آمریکا بود و هر اثر با قیمت اولیه 50 دلار عرضه شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.