کد مطلب: ۲۹۲۵۹۸

معضل عرضه خطرناک مرغ زنده در میبد

معضل عرضه خطرناک مرغ زنده در میبد

رییس شبکه دامپزشکی میبد از عرضه پرندگان زنده غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اشاره و از اقدام جدی این شبکه برای مقابله با بازارچه غیرمجاز عرضه مرغ زنده در منطقه امامزاده خدیجه خاتون این شهر خبر داد.

«محسن کریمی» در این رابطه تصریح کرد: عرضه مرغ زنده توسط برخی فروشندگان سیار در بازارچه خدیجه خاتون شهر میبد با وجود مخاطرات فراوانی که برای سلامت افراد جامعه دارد، سال‌هاست که همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در این باره از طرح‌ریزی اقدامی جدید برای مقابله با عرضه مرغ زنده در شهرستان خبر داد و گفت: به منظور کاهش خطرات ناشی از بیماری‌های احتمالی که توسط ماکیان منتقل می‌شود، با عرضه‌کنندگان مرغ زنده به طور جدی مقابله می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی میبد اظهار کرد: در این اقدام، به منظور حفاظت از سلامت مردم و کاهش مخاطرات بهداشتی، مرغ‌های بدون پیشینه بهداشتی مشخص جمع‌آوری و نسبت به پیگیری از طریق مراجع قضایی اقدام می‌شود.

وی ضمن بیان این که با تلاش همکاران دامپزشکی و همراهی دیگر ارگان‌های مربوطه از عرضه هرگونه مرغ زنده غیر مجاز در سایر نقاط شهر جلوگیری شده است، افزود: تنها بازارچه خدیجه خاتون به عنوان یک معضل است که برای رفع این مشکل از چندی پیش اطلاع‌‌رسانی کامل مبنی بر غیرمجاز این اقدام، از طریق رسانه‌های شهرستان انجام گرفته و علاوه بر آن به افرادی که اقدام به عرضه مرغ زنده می‌کنند، اخطارهای لازم صورت گرفته است.

کریمی گفت: یکی از نکات مثبت این اقدام، استمرار آن است و به این منظور اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی به صورت دائم در شهر گشت‌زنی کرده و مراکز غیرمجاز را شناسایی و اقدامات قانونی را در این خصوص بعمل می‌آورند.

نامبرده افزود: تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا اگر عرضه‌کنندگان غیرمجاز مرغ زنده تمایل داشته باشند؛ کارشان را از طریق قانونی، پس از بهداشتی کردن محیط ، اخذ مجوزهای مربوطه و حمل مرغ از مزارع پرورشی معتبر با گواهی حمل بهداشتی ادامه دهند.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان میبدی خواست که با توجه به مخاطرات زیاد این اقدامات، از خرید هر گونه طیور زنده از مراکز غیر مجاز خوداری کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.