کد مطلب: ۹۰۶۷۸۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شمارش معکوس برای رالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۲۴

شمارش معکوس برای رالی قیمت بیت کوین پس از هاوینگ 2024

در حالی که قیمت رمز ارزها به طور قوی احیا می‌شوند، شمارش معکوس برای رالی صعودی قیمت بیت کوین در روز هاوینگ آن آغاز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آستانه رویداد مورد انتظار هاوینگ بیت کوین که برای تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده، این ارز دیجیتال شاهد نوسان قابل توجهی در قیمت خود بوده است. پس از کاهش ۶ درصدی قیمت بیت کوین به 59 هزار و 640 دلار، این رمز ارز توانست احیای قوی را تجربه کرده و بالاتر از 64 هزار و 500 دلار تثبیت شود. با وجود تنش‌ها و چالش‌ها بسیار در بازه هفته گذشته، به نظر می‌رسد خوش‌بینی معامله‌گران پیرامون هاوینگ بیت کوین، جایگاه بازار ارز دیجیتال را تقویت کرده است.

Untitled

کمتر از 6 ساعت مانده تا رویداد هاوینگ بیت کوین و بسیاری از تحلیلگران بلاکچین منتظر رفتار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران طی چند روز آینده هستند.

تأثیر عوامل اقتصادی بر بیت کوین

تحرکات اخیر قیمت بیت کوین با رویدادهای جاری جهانی و اقتصادی، همبستگی بالایی دارد. با این حال، همزمان با آرامش نسبی در شرایط اقتصاد جهانی و سایر تنش‌ها، موج تسکینی به بازارها برگشته و به بازیابی قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال کمک کرده است.

photo_2024-04-19_22-18-39

از لحاظ تاریخی، در کوتاه مدت، بلافاصله پس از رویداد «هاوینگ»، نوسانات بالایی در قیمت بیت کوین ایجاد شده است. اما آنچه تاریخچه بیت کوین نشان می‌دهد، در بلندمدت، حداقل چند صد درصد سود پس از هر هاوینگ در انتظار قیمت بیت کوین بوده است. در هر هاوینگ از سال 2021 تا 2022، رالی قیمت بیت کوین به طور متوسط 3.5 برابر کم شدت‌تر شده است. اگر این نسبت در این هاوینگ نیز رعایت شود، می‌توانیم انتظار رشد 100 درصدی را در هاوینگ سال 2024 داشته باشیم.

بازار آتی نسبت به رالی قیمت بیت کوین محتاط است

برخلاف تغییر قیمت بیت کوین در ۱۹ آوریل که شاهد نوسان ۵,۸۵۰ دلاری بوده، بازار آتی نسبتاً پایدار مانده است. داده‌های کوین‌گلاس نشان می‌دهد که جبران خسارت‌ها در این بازار حداقلی بوده و در حدود ۴۵ میلیون دلار بوده است. این مسئله نشان می‌دهد که بازیگران بازار رویداد هاوینگ را بیش از حد برآورد نکرده‌اند که این یک نشانه مثبت برای ثبات قیمت بیت کوین محسوب می‌شود، زیرا سطح حمایت روانی مهم 60 هزار دلار به عنوان سطح حمایت قابل توجه این ارز دیجیتال تثبیت شده است.

داده‌های آتی بلندمدت و سنتیمنت بازار

همان‌طور که قیمت بیت کوین به سمت هاوینگ (رویدادی که پاداش هر بلاک برای ماینرها را کاهش می‌دهد و معمولاً به عنوان یک محرک صعودی دیده می‌شود) نزدیک می‌شود. بازار آتی هیچ تغییرات چشمگیری در علاقه‌مندی معامله‌گران نشان نداده است. افزایش اندک از ۲۸.۶ میلیارد دلار به ۲۹.۸ میلیارد دلار در علاقه‌مندی معامله‌گران طی دو روز نشان می‌دهد که سطح فعالیت در بازار آتی با برآوردهای فراتر از حد نسبی هدایت نمی‌شود.

در یک دوره زمانی گسترده، تقاضا در بازار آتی بیت کوین کم‌رونق بوده است. این تقاضای کم‌رونق نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ فعالیت‌های هیجانی در بازارهای آتی ایجاد نشده است.

جمع‌بندی

همان‌طور که قیمت بیت کوین طی رویداد هاونیگ به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد، واکنش بازار در سطح محتاطانه‌ای باقی مانده است. داده‌های آتی نشان می‌دهند که در حالی که خوش‌بینی در مورد ارزش بلندمدت بیت کوین وجود دارد، معامله‌گران با احتیاط پیش می‌روند که این موضوع، یک رویکرد بالغانه نسبت به سرمایه‌گذاری در برابر نوسانات احتمالی قیمت را منعکس می‌کند. روزهای پس از هاوینگ حیاتی خواهد بود. زیرا بسیاری از معامله‌گران انتظار دارند تا در طی چند روز آینده، جهت روند قیمت بیت کوین مشخص شود.

BTCUSD_2024-04-19_21-21-48

آیا مانند آنچه در گذشته رخ داده، قیمت بیت کوین شاهد رالی بلند مدتی خواهد بود، یا باید منتظر رفتار جدیدی در قیمت بیت کوین باشیم.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.