خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۷۲۴۵

جانشین وزیر در امور ارتباطات خبر داد

رکوردشکنی در مصرف ترافیک داخل همزمان با بازی ایران و ژاپن

رکوردشکنی در مصرف ترافیک داخل همزمان با بازی ایران و ژاپن

جانشین وزیر در امور ارتباطات از رکوردشکنی در مصرف ترافیک داخل همزمان با بازی ایران و ژاپن خبر داد و گفت: هم‌زمان با بازی ایران و ژاپن، ترافیک داخل کشور رکورد جدید زد و از ۷ ترابیت‌برثانیه عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیر لاجوردی با اشاره به اینکه سهم ترافیک IXP برای نخستین بار به حدود ۵ ترابیت‌برثانیه رسید، افزود: در بازی ایران و سوریه نیز مجموع ترافیک داخل و خارج رکورد زد و از ۱۲.۵ ترابیت‌برثانیه عبور کرد.

وزیر ارتباطات نیز ثبت این رکورد را حاصل توسعه مستمر زیرساخت‌های ارتباطی کشور در دو سال اخیر است، دانست و گفت: حداکثر ترافیک داخلی تجربه شده تا ابتدای دولت سیزدهم حدود ۲.۵ ترابیت بر ثانیه بود که الان تقریباً سه برابر شده است.

عیسی زارع پور ثبت چنین رکورد‌ها را به همه همکاران پرتلاش شرکت زیرساخت و متخصصین فعال در توسعه و نگهداری شبکه ارتباطی کشور خدا قوت گفت.

وی افزود: تعداد ایستگاه‌های زمینی دریافت داده تا پایان سال به چهار عدد می‌رسد.  اکنون ۲ ایستگاه زمینی برای دریافت داده‌ها داریم که تا پایان سال تعداد آن‌ها به چهار ایستگاه خواهد رسید تا امکان بهره‌برداری از داده‌های فضایی افزایش یابد.

وی ادامه داد: ماهواره‌هایی که در مدار لئو(مدار پایین) قرار می‌‌گیرند روزی چند مرتبه در آسمان ایران ظاهر می‌شوند و هرقدر نقاط تماس ما از طریق ایستگاه‌های زمینی افزایش یابد می‌توانیم داده‌‌ها را سریعتر دریافت کرده و به آن‌ها فرامین جدیدی بدهیم.

زارع پور تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ ما ۱۳ پرتاب فضایی داشتیم. از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ و پس از آغاز بکار دولت سیزدهم تا امروز تعداد پرتاب‌های فضایی به ۱۱ پرتاب رسیده است و به زودی رکورد پرتاب‌های‌ فضایی را خواهیم زد.

 وزیر ارتباطات گفت: بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ فضایی کشور با بخش خصوصی امسال منعقد شد.

زارع‌پور افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد. این اقدام را از بخش ماهواره آغاز کردیم و بزرگترین تاریخ قرارداد تاریخ فضایی کشور برای ۲ پروژه منعقد شد که یکی از آن‌ها منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی است که در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ انجام شد. ساخت یک منظومه ماهواره‌ای با ۱۶ تا ۲۰ ماهواره را با کمک بخش خصوصی بسازیم و با پرتابگر بومی آن را پرتاب کنیم.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.