کد مطلب: ۹۰۶۴۶۷

سرمایه‌گذاری و ساخت کارخانه اپل در اندونزی

سرمایه‌گذاری و ساخت کارخانه اپل در اندونزی

اپل برای کاهش وابستگی به چین و تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین محصولات خود، گزینه احداث کارخانه در اندونزی را بررسی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، اخیراً با رئیس‌جمهور اندونزی دیدار کرده و گفته است که احتمالاً در این کشور – که صاحب بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی است – سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اپل ظاهراً قصد دارد برای کاهش وابستگی به چین و تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین محصولات خود، در این کشور کارخانه‌هایی احداث کند.

براساس گزارش بلومبرگ، اپل درنظر دارد در آسیا برای کاهش وابستگی به چین، کشورهای دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. دو روز پیش از سرمایه‌گذاری اپل در ویتنام خبر داده شد. حالا اندونزی نیز ممکن است یکی از مقاصد اپل باشد. تیم‌ کوک دراین‌باره می‌گوید که امکان سرمایه‌گذاری در اندونزی بی‌پایان است.

بیش از 100 میلیون نفر با سن زیر 30 سال در اندونزی زندگی می‌کنند؛ این جمعیت جوان می‌تواند هدف اپل برای کسب بازار جدید باشد. درحال‌حاضر در این کشور بازار گوشی‌های هوشمند عمدتاً تحت سلطه اندروید گوگل است.

سرمایه‌گذاری احتمالی اپل در اندونزی

اپل درحال تنوع بخشیدن به محل کارخانه‌های تولیدی خود فراتر از چین است تا با افزایش تنش‌ها بین آمریکا و این کشور بزرگ آسیایی، خطرات ژئوپلیتیکی را به حداقل برساند. درحال‌حاضر تولید اپل در کشورهایی مانند هند و ویتنام افزایش یافته است. حالا روی‌آوردن به اندونزی می‌تواند به کوپرتینویی‌ها کمک کند تا از بازار درحال رشد آسیای جنوب شرقی با بیش از 650 میلیون مصرف‌کننده، بهتر بهره ببرند.

همچنین اپل در طول سفر آسیایی تیم کوک – به‌عنوان بخشی از برنامه‌های این شرکت برای برآوردن الزامات قطعات و نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند و سایر کالاها – یک آکادمی توسعه‌دهندگان در جزیره بالی افتتاح کرد. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی، اپل درمجموع 98.5 میلیون دلار روی چهار آکادمی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس‌جمهور اندونزی برای انتقال زنجیره‌های تأمین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به این کشور، دیدارهای زیادی با مدیران بزرگ حوزه خودرو و فناوری داشته است. او با شرکت خودروسازی هیوندای و «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، در سال 2022 ملاقات داشت و انتظار می‌رود در این ماه میلادی با «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت نیز دیدار کند.

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.