کد مطلب: ۸۴۰۹۳۲

۱۰ بانک بزرگ آمریکا چقدر سرمایه دارند؟

10 بانک بزرگ آمریکا چقدر سرمایه دارند؟

پس از فروپاشی بانک Silicon Valley آمریکا، این اتفاق تاثیرات قابل توجهی را بر 10 بانک بزرگ آمریکای شمالی گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوید حداد- هرچند بانک‌های بزرگ چین نقش هدایت‌گری را در نظام مالی جهان ایفا می‌کنند، اما 10 بانک بزرگ آمریکای شمالی همچنان منبع اصلی سرمایه‌گذاری بزرگترین کمپانی‌های صنعتی دو کشور کانادا و آمریکا هستند.

به نقل از Business Chief ، در طول ماه‌های گذشته شوک ناشی از فروپاشی بانک Silicon Valley آمریکا بر دیگر بانک‌های آمریکای شمالی تاثیرگذار بوده است. بعد از این اتفاق، Business Chief در ارزیابی‌های خود برای رتبه‌بندی بزرگترین بانک‌های جهان از معیارهایی همچون فروش، سود و همچنین ارزش بازار استفاده کرده که جدیدترین رتبه‌بندی 10 بانک بزرگ آمریکای شمالی به شرح زیر است.

JPMorgan Chase Bank

میزان سرمایه: 3.67 تریلیون دلار

بانک JPMorgan Chase آمریکا با سرمایه 3.67 تریلیون دلار در حال حاضر پنجمین بانک بزرگ دنیا و بزرگترین بانک آمریکای شمالی است. این بانک بزرگ آمریکایی در سال جاری میلادی در رده‌بندی 20 بانک بزرگ دنیا جهش سه پله‌ای را تجربه کرد. ریشه تاریخی این بانک را می‌توان در 200 سال قبل (1799) جست‌وجو کرد. بانک JPMorgan Chase با فرمت و شکل کنونی در سال 2000 با تلفیق دو کمپانی J.P. Morgan و Chase Manhattan Corporation ایجاد شد.

Bank of America

میزان سرمایه: 3.05 تریلیون دلار

بانک آمریکا (Bank of America) در میان چهار موسسه بزرگ مالی و اقتصادی آمریکایی قرار داشته و یکی از بزرگترین بانک‌های جهان به حساب می‌آید که به طیف متنوعی از مشتریان از استارت‌آپ‌های نوپا گرفته تا شرکت‌های بین‌المللی خدمات بانکی ارائه می‌دهد. با درنظرگیری خدماتی همچون سرمایه‌گذاری، مدیریت ارزیابی و مدیریت ریسک، بانک Bank of America حدود 65 میلیون مشتری دارد. به‌رغم افزایش سرمایه‌ به میزان سه تریلیون دلار و عملکرد قدرتمندانه در چهار ماه نخست سال 2023، این بانک در ماه آوریل از برنامه خود برای تعدیل چهار هزار نفری نیروهایش صحبت به عمل آورد.

Citi Group

میزان سرمایه: 4.42 تریلیون دلار

این بانک به‌عنوان شریکی قابل اعتماد فراهم‌سازی حمایت‌های مالی در جهت ترقی و پیشرفت مشتریان را وظیفه خود می‌داند. طبق ارزیابی‌ها، فعالیت اصلی این بانک که شامل عرضه وام و همچنین نمایندگی مشتریان در ارزیابی بازارهای مالی و پرداخت می‌شود همچنان امنیت سرمایه‌ها را تضمین می‌کند.

Wells Fargo

میزان سرمایه: 1.88 تریلیون دلار

چشم‌انداز بانک Wells Fargo رضایت‌مندی مشتریان در رفع نیازهایشان و همچنین کمک به آنها برای موفقیت مالی، تنوع فعالیت‌ها و خدمات مالی جامعه‌محور است. این بانک به حدود یک‌سوم خانوارهای آمریکایی خدمات ارائه داده و در 40 کشور جهان شعبه دارد.

Royal Bank of Canada

میزان سرمایه: 1.54 تریلیون دلار

بانک Royal Bank of Canada، بزرگترین موسسه مالی در کانادا بوده که 88 هزار کارمند دارد. این بانک با تاریخچه 150 ساله، هم‌اکنون از جایگاه شاخصی در پنج بخش اقتصادی در بازار برخوردار است که به 17 میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد.

The Toronto-Dominion Bank

میزان سرمایه: 1.52 تریلیون دلار

بانک Toronto-Dominion کانادا و شرکت‌های تابعه‌اش تحت عنوان TD Bank group شناخته می‌شوند که به حدود 22 میلیون مشتری در تعدادی از مراکز مالی کلیدی در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند. TD با در اختیار داشتن حدود 90 هزار کارمند درصدد است که با استخدام و آموزش بازنشستگان نظامی و همچنین مبارزه علیه نابرابری مالی به صدای افراد و گروه‌های ضعیف تبدیل شود.

Goldman Socks

میزان سرمایه: 1.44 تریلیون دلار

بانک Goldman Socks پس از رقیبش (JPMorgan Chase) دومین بانک سرمایه‌گذاری در جهان است و همچنان یک نام معتبر و شناخته‌شده در بیزینس قلمداد می‌شود. علاوه بر دفتر مرکزی این بانک که در قلب منهتن نیویورک واقع شده، دفاتر منطقه‌ای بانک Goldman Socks در لندن، ورشو، هنگ‌کنگ و دالاس (تگزاس) مشغول به فعالیت هستند.

Morgan Stanley

میزان سرمایه: 1.18 تریلیون دلار

این بانک آمریکایی فعالیت‌های متنوعی از جمله سرمایه‌گذاری بانکی، امنیت مالی، مدیریت سلامت و همچنین مدیریت سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد. بانک Morgan Stanley شهرت خود را از پنج عامل وام می‌گیرد: کار درست و مطلوب انجام دادن، اولویت قرار دادن مشتری، ارائه دادن ایده‌های ناب، متعهد به همه‌شمول بودن و تنوع، پرداخت به موقع.

Scotiabank

میزان سرمایه: 1.03 تریلیون دلار

این بانک به‌عنوان سومین بانک کانادایی حاضر در لیست 10 بانک بزرگ آمریکای شمالی قرار دارد که تمرکزش روی بازارهای رشد با کیفیت بالا در آمریکای شمالی است. بانک کانادایی Scotiobank به جوامع، مشتریان و خانواده‌های آنان کمک می‌کند تا موفقیت مالی کسب کنند. این کمک‌ها از طریق ارائه مشاوره‌های متعدد، تولیدات و محصولات و همچنین خدمات انجام می‌پذیرد که شامل بانکداری شخصی و تجاری، مدیریت سلامت و بانکداری خصوصی می‌شود.

Bank of Montreal (BM)

میزان سرمایه: 859.1 میلیارد دلار

تنها هدف بانک مونترآل رشد شاخص و زندگی و بیزینس مطلوب است. امروزه این بانکداری تجاری و فردی، بازارهای جهانی و خدمات سرمایه‌گذاری بانکی را به بیش از 12 میلیون مشتری ارائه می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.