کد مطلب: ۱۳۵۷۷۶

تجارت ايران و بلاروس الكترونيكي مي‌شود

تجارت ايران و بلاروس الكترونيكي مي‌شود

يادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات گمركي و تجاری دو جانبه امروز به امضاي مسعود كرباسيان رييس‌كل گمرك ايران و سنكو یوری رييس‌كل گمرك بلاروس رسيد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومي گمرك ايران، يادداشت تفاهم منعقد شده با هدف تبادل اطلاعات و همچنين تبادل اسناد گمركي به صورت الكترونيكي امضا شده است. تسریع در انجام تشریفات گمرکی، بازرسی کالا وشناسايي فعالان اقتصادي مجاز از جمله اهداف این یادداشت تفاهم است.

پیش‌بینی می‌شود با تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات ایران و بلاروس و متعاقب آن انجام تشریفات کالا در گمرک مبدأ، تجارت با این کشور تسهیل و تسریع شود.

همچنین گمرک ایران در ادامه توسعه ارتباطات با کشورهای طرف معامله و همسایه و تداوم روند الکترونیکی‌شدن تبادلات با این کشورها، تبادل الکترونیکی اطلاعات با کشور بلاروس را کلید زده است که پیش از این با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی این امکان برای گمرک ایران فراهم شده است.

گفتنی است، حجم تجارت ايران و بلاروس در دو سال گذشته حدود ٤٠ ميليون دلار بوده كه صادرات ايران شامل تجهيزات پزشكي، محصولات پتروشيمي، دارو و قطعات خودرو است. همچنين واردات ايران از كشور بلاروس شامل الياف نساجي، لوازم آرايشي، دوربين‌هاي عكاسي و قطعات موتورهاي احتراقي است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.