کد مطلب: ۱۴۴۱۵۲

توسعه مناسبات بین‌المللی گمرک در سایه برجام

توسعه مناسبات بین‌المللی گمرک در سایه برجام

دکتر مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سازمان جهانی گمرک، با رئیس‌کل گمرک‌های ژاپن، فرانسه و لبنان، به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر کرباسیان در دیدار با همتای ژاپنی خود، راهکارهای توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و امضای موافقت‌نامه همکاری و کمک‌های متقابل اداری در امورگمرکی، که مقدمات امضای آن فراهم گردیده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گمرک، در این دیدار رئیس‌کل گمرک ایران، توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه امور گمرکی و گسترش مناسبات تجاری با ژاپن استقبال کرد و از همکاری‌های به عمل آمده دولت ژاپن در خصوص واگذاری دستگاه‌های ایکس‌ری و همچنین آموزش پرسنل اعزامی به ژاپن که در سال گذشته، که از طرف سازمان جترو و جایکا انجام پذیرفت، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس‌کل گمرک ژاپن نیز در این دیدار بر توسعه همکاری‌های گمرکی و تسهیل و توسعه تجارت با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و خواستار حمایت کشورمان از تداوم دوره دبیرکل فعلی سازمان جهانی گمرک و رایزنی با سایر کشورهای تاثیرگذار منطقه در این خصوص توسط ریاست کل گمرک ایران شد.

همچنین در این دیدار ابتدا مهندس کاخکی مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک کشورمان گزارشی از آغاز همکاری‌های دوجانبه و تبادل اطلاعات صورت پذیرفته را ارائه و مقرر شد به منظور تسریع در امضای موافقت‌نامه هیاتی از روابط بین‌الملل گمرک ژاپن به کشورمان سفر نماید.

دیدار روسای گمرک ایران و فرانسه

این دیدار در ادامه دیپلماسی فعال گمرکی مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران، در حاشیه اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک و در قلب اروپا در بروکسل صورت گرفت.

در این دیدار با توجه به فضای مثبت به وجود آمده در همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، بر لزوم آمادگی گمرکات دو کشور برای تسریع در انجام تشریفات گمرگی و توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید شد.

رئیس‌کل گمرک فرانسه در این دیدار بر موقعیت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاکید و از افزایش مناسبات گمرکی برای توسعه و تسهیل تجارت میان ایران و فرانسه تاکید کرد.

رئیس‌کل گمرک ایران نیز با استقبال از گسترش همکاری‌های گمرکی میان ایران و فرانسه از برنامه گمرک ایران برای افزایش مناسبات گمرکی با کشورهای اروپایی از جمله فرانسه خبر داد و اعلام کرد مقدمات گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با فرانسه فراهم شده و گمرک ایران آماده توسعه همکاری‌ها با این کشور است.

با توجه به مکاتبات انجام شده میان دفاتر امور بین‌الملل گمرکات ایران و فرانسه مقرر شده است، سند تمایل نامه همکاری دوجانبه (LETTER OF INTENT) فی‌مابین مدیران امور بین‌الملل گمرکات دو کشور امضا و مبادله شود.

دکتر کرباسیان با رئیس کل گمرک لبنان دیدار کرد

در این دیدار که در فضای صمیمانه‌ای برگزار شد، بر توسعه مناسبات و همکاری‌های متقابل گمرکی و تجاری تاکید و دو طرف بر رفع موانع گمرکی برای توسعه و تسهیل تجارت تاکید کردند.

رئیس‌کل گمرک لبنان در این دیدار بر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید، و شرایط برای گسترش مبادلات تجاری میان تجار و بازرگانان دو کشور را خوب ارزیابی کرد.

رئیس‌کل گمرک ایران نیز با تاکید بر همکاری‌های بسیار خوب و نزدیک دو کشور از گسترش مناسبات گمرکی و تجاری میان ایران و لبنان استقبال کرد. همچنین دکتر کرباسیان از رئیس‌کل گمرک لبنان دعوت نمود تا به ایران سفر نماید که مورد موافقت و استقبال رئیس‌کل گمرک لبنان قرار گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.