فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۵۴۸۰۳

معاون اول رییس جمهور در مراسم معارفه آذری‌جهرمی:

وزارت ارتباطات از تصدی‌گری دست بردارد

وزارت ارتباطات از تصدی‌گری دست بردارد

معاون اول رییس جمهور در مراسم معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار کناره‌گیری وزارت ارتباطات از موضوع تصدی‌گری شد و گفت: وزارت ارتباطات باید برنامه‌ریز، سیاست‌گذار و حامی شرکت‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی باشد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، مراسم معارفه آذری جهرمی امروز با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، واعظی وزیر سابق وزارت ارتباطات و رییس نهاد ریاست جمهوری و خانواده شهید حججی و جمعی از مدیران و مسوولان ارتباطی کشور در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این مراسم اسحاق جهانگیری ضمن گرامیداشت و تبریک هفته دولت خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های دولت راه انداختن بخش خصوصی است که دستیابی به این هدف نیازمند فضای مطلوب کسب‌وکار است.

وی افزود: وزارت ارتباطات با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند به ایجاد فضای مطلوب کمک کند. از سویی شبکه ملی اطلاعات نیز یک مطالبه جدی است که کارهای زیادی انجام گرفته ولی بالاخره باید کمبودها و نواقص آن برای رفع نیازهای کشور برطرف شود.

وی در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌ها گفت: معاون علمی و حقوقی رئیس‌جمهور و وزارت ارتباطات باید تلاش کنند تا استارت‌آپ‌ ها نیز از قانونمندی برخوردار شوند.

جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در فناوری اطلاعات پنج رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی وجود دارد گفت: درون‌زایی یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است. در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار نیز باید از ظرفیت‌های کشور به بهترین شکل و به صورت ارزش‌افزوده استفاده کرد، ارزش‌افزوده‌ای که متخصصان این حوزه می‌توانند ایجاد کنند.

جهانگیری همچنین با بیان این‌که دانش‌بنیان بودن یکی دیگر از محورهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد:‌ امروز تاکید می‌شود که تکیه بر منابع طبیعی برای پیشرفت کشور دیگر خیلی پاسخگو نیست، اقتصادی جای خود را می‌تواند محکم کند که متکی بر دانش باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدالت محوری یکی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل است، اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های کافی برای فناوری اطلاعات در تهران وجود دارد و درعین حال در 28 هزار روستا و شهرهای دورافتاده هم این امکانات وجود دارد که البته باید توسعه یابد.

وی دولت الکترونیک را خدمتی مهم به مردم دانست و گفت: شفافیت و سلامت اقتصاد از مهم‌ترین اهداف ما در ایجاد دولت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهم در این جا از فسادهای اقتصادی صحبت کنم، گفت: «تا حالا صحبت کرده‌ام و در ادامه هم صحبت خواهم کرد، فکر نکنند از این موضوع دست بر می‌دارم. زیرا فساد باید ریشه‌کن شود. در برخی از سطوحی که انسان تصور نمی‌کند فساد رسوخ کرده است. وقتی لازم باشد حتما در این باره سخن می‌گویم اما بیشتر از این که دنبال گفتن باشیم دنبال مبارزه با آن هستم».

وی در ادامه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که مکانیزمی ایجاد شود تا دولت پیشرفت دولت الکترونیکی را لحظه‌ای رصد کند.

رییس نهاد ریاست جمهوری: به بخش خصوصی اعتماد کردیم

در ادامه این مراسم واعظی وزیر سابق وزارت ارتباطات و رئیس نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کارهای انجام شده در چهار سال گذشته محصول فعالیت همه مدیران بوده است،گفت: تا زمانی که یک مجموعه تیمی کار نکند امکان توفیق و موفقیت نیست. با وجود این اگر در این مدت مشکلی وجود داشته من برعهده می‌گیرم.

وی با ابراز تشکر از مسوولان ارتباطات و فناوری اطلاعات و به‌ویژه بخش خصوصی گفت: زمانی که چهار سال گذشته جلسه گذاشتیم و گفتیم که اهداف مورد نظر با بودجه‌ دولت محقق نمی‌شود بخش خصوصی به ما اعتماد کرد، بنابراین راهی نبود جز این‌که در وزارت ارتباطات تصدی‌گری نکنیم و به بخش خصوصی اعتماد کنیم. به همین دلیل بین بخش خصوصی و دولتی تفاوتی نگذاشتیم و کمک کردیم بخش خصوصی شکل بگیرد و پیش برود.

واعظی به مطالب و برخی بداخلاقی‌هایی که علیه آذری جهرمی در دنیای مجازی منتشر شد، اشاره کرد و گفت :در زمان معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ارتباطات شاهد این‌گونه رفتارها بودیم، اما من شهادت می‌دهم که هیچ‌یک از آن‌ها درست نیست. آنچه اهمیت دارد این است که او فردی فداکار، متدین، دلسوز و با انگیزه و نسبت به کار خود وارد است و امتحان خود را پس داده است.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از معاونان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی تشکر و بیان کرد: معاون اول رئیس‌جمهور آقای جهانگیری در جلسات شورای عالی فناوری اطلاعات با دقت نظر مسائل مربوط به فضای مجازی و دولت الکترونیک را تحت نظر داشتند. اکنون هم فضای دولتی و هم بخش خصوصی آماده است که با یک مدیر جوان جهش خوبی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: راه‌اندازی 20 هزار شرکت کسب‌وکار نوپا

همچنین آذر جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم رویکرد برنامه خود را در وزارت ارتباطات جهاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: امیدوارم در پایان این چهار سال وزارت خود بتوانم ۲۰ هزار شرکت کسب‌وکار نوپا، یک هزار شرکت متوسط، و یک‌صد شرکت بزرگ و پنج شرکت بین‌المللی ایجاد کنیم.

وی گفت: ما امروز دچار مشکل و معضل بیکاری هستیم، این مشکل درحال حاضر مردم را آزار می‌دهد که باید برطرف شود.

فرهنگ و امنیت ما مدیون مردم است و اگر آن‌ها در عرصه نباشند فرهنگ و امنیت نداریم، ما با پشتوانه مردم باید مشکلات فرهنگی و امنیتی را برطرف کنیم.

گفتنی است در این مراسم حکم وزارت محمد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور محمود واعظی به وی اهدا شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.