کد مطلب: ۳۹۸۸۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بدهی‌های خارجی کشور کاهش یافت / ثبت ۸.۶ میلیارد دلار بدهی خارجی در کارنامه دولت تدبیر

بدهی‌های خارجی کشور کاهش یافت / ثبت 8.6 میلیارد دلار بدهی خارجی در کارنامه دولت تدبیر

طی سه ماهه نخست سال جاری 660 میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور کاسته شده و به رقم 8.6 میلیارد دلار رسیده که  1.7 میلیارد تومان آن بدهی کوتاه‌مدت و حدود هفت میلیارد تومان آن بدهی میان‌مدت و بلندمدت است.

بدهی خارجی، کل بدهی‌های یک کشور به وام دهند‌گان خارجی است. ایران جزو کشورهای با بدهی خارجی اندک است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد طی سال‌های 1394 تا پایان خرداد ماه سال جاری بدهی‌های خارجی ایران با افزایش 70 درصدی همراه بوده است.

بدهی‌های خارجی که در دولت دهم 70 درصد کاهش یافته بود در دولت یازدهم روند صعودی به خود گرفت و طی سال‌های 1392 تا 1396 معادل 64 درصد افزایش یافت و در پایان سال 1396 به حدود 11 میلیارد دلار رسید.

اما از سال گذشته بدهی‌های خارجی کشور روند نزولی به خود گرفت و با افت 14 درصدی بیش از 1.5 میلیارد دلار از بدهی‌های کشور کاسته شد و به 9.3 میلیارد دلار رسید.

74521

طی سه ماهه نخست سال جاری نیز 660 میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور کاسته شده و به رقم 8.6 میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته هفت درصد افت داشته است.

بدهی‌های خارجی ایران در پایان خرداد ماه به 8.6 میلیارد دلار رسیده که 1.7 میلیارد دلار آن بدهی کوتاه‌مدت و حدود هفت میلیارد دلار آن بدهی میان‌مدت و بلندمدت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.