کد مطلب: ۸۵۶۲۷۸

افزایش تورم نقطه به نقطه در بخش معدن و برق / تورم حوزه خدمات چقدر شد؟

افزایش تورم نقطه به نقطه در بخش معدن و برق / تورم حوزه خدمات چقدر شد؟

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶۰.۹ درصد است. همچنین درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶۱.۹ درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در فصل بهار ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق ۳۰۳.۱ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٣١.٨ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٦٠.٩ درصد افزایش و در ۴ فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٣٠.١ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم فصلی

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۳۱.۸ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١.٩- درصد)، ٣٣.٧ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل قبل، ٣١.٨ درصد افزایش دارد. در فصل مورد بررسی، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق نسبت به فصل قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٣٤.٦، ٣١.٧ و ٢٩.٩ بوده است.

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٦٠, ٩ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢١.١ درصد)، ٣٩.٨ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٦٠.٩ درصد افزایش دارد. درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٦٤.٩، ٦٠.٩ و ٥٨.٢ بوده است.

افزایش تورم سالانه

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۰.۱ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٦.٩ درصد)، ١٣.٢ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٣٠.١ درصد افزایش دارد. همچنین درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٣٠.١، ٢٨.٢ و ٣٤.٠ بوده است.

تورم حوزه خدمات چقدر شد؟

در فصل بهار ١٤٠٢ شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات ۷۸۰.۵ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٥.٧ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٦١.٩ درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٥٨.٨ درصد افزایش داشته است.

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۱۵.۷ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٨.٩ درصد)، ٦.٨ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل قبل، ١٥.٧ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٢٢.٩ درصد مربوط به گروه فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا و کم‌ترین تورم فصلی با ٠.١ درصد مربوط به گروه آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶۱.۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٩.٣ درصد)، ٢.٦ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٦١.٩ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ١١١.٨ درصد مربوط به گروه فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ١٦.٠ درصد مربوط به گروه اطلاعات و ارتباطات است.

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۸.۸ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٥.٨ درصد)، ٣.٠ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در چهارفصل منتهی به بهار ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٥٨.٨ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ١١٣.١ درصد مربوط به گروه فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا و کم‌ترین تورم سالانه با ۲۰ درصد مربوط به گروه اطلاعات و ارتباطات است.

معدن هم شامل افزایش تورم شد!

شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن ۱۶۵۸.۳ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٣.٠ درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٠.٧ درصد افزایش و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٢٥.٠ درصد افزایش داشته است.

در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۱۳ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٥.٨ درصد)، ١٢.٨ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات معدنی به ازای تولید ماده معدنی در داخل کشور، در فصل بهار١٤٠٢ نسبت به فصل قبل از آن، ١٣.٠ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٢٠.٦ درصد مربوط به گروه سایر معادن و کم‌ترین تورم فصلی با ١١.٩درصد مربوط به گروه کانه‌های فلزی است.

افزایش تورم ٧.٠ درصدی در معدن

در فصل بهار١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۰.۷ درصداست که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣٣.٧ درصد)، ٧.٠ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات معدنی به ازای تولید ماده معدنی در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٤٠.٧ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٥٨.٠ درصد مربوط به گروه سایر معادن و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٢٦.١ درصد مربوط به گروه زغال سنگ است.

در فصل بهار١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۵ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢١.٠ درصد)، ٤.٠ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات معدنی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٥.٠درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه مربوط به گروه سایر معادن با ٥٩.٣ درصد و کم‌ترین تورم سالانه مربوط به گروه کانه‌های فلزی با ٢١.٦ درصد است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.