کد مطلب: ۸۹۵۳۸۱

نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور کاهشی شد

نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور کاهشی شد

معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در 24 استان کشور گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در 7 استان کشور دو رقمی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کاربا اشاره به آخرین آمار ثبت اشتغال در سامانه رصد گفت: سامانه رصد بر خط و بر اساس کد ملی است و طبق گزارش‌ها آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه حدود 747هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال 1402یک میلیون و 88هزار و 609شغل ایجادی بوده است گفت: از این تعداد یک میلیون و 53هزار شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است و کل صحت سنجی ما حدود 73درصد بوده است که اگر یک میلیون و 53هزار شغل را به شکل بر خط محاسبه و ضربدر 73درصد صحت سنجی کنیم، تا این لحظه در کشور حدود 747هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

آمار ایجاد اشتغال در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز

وی با اشاره به خالص اشتغال ایجادی سه فصل بهار، تابستان و پاییز را بر اساس سامانه ملی رصد اشتغال اظهار داشت: میزان اشتغال در فصل بهار 728 هزار نفر، در فصل تابستان 907 هزار نفر و در پاییز امسال 706هزار نفر بوده است که با محاسبه آنها خالص اشتغال ایجادی در این سه فصل 780هزار نفر بوده است.

کریمی بیرانوند افزود: اگر این آمار را در کنار پوشش بیمه قرار بدهیم با تحلیل مرکز آمار یک میلیون شغل ایجادی تایید می‌شود.

کاهش نرخ بیکاری در 24 استان

معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در 24 استان کشور گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در 7استان کشور دو رقمی است و تک رقمی نیست و استان‌های دارای نرخ بیکاری بالا و دو رقمی، با مشکل نرخ مشارکت اقتصادی مواجه هستند.

بیرانوند اظهار داشت: استان های البرز، ایلام، خوزستان، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، مرکزی و قم جزو استان هایی هستند که نرخ مشارکت اقتصادی آنها زیر 40درصد است و باید فعالیت بیشتری در بازار کار آنها صورت گیرد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.