کد مطلب: ۱۸۲۶۳۴

روند کاهشی قیمت سهام در بورس تهران

روند کاهشی قیمت سهام در بورس تهران

امروز (چهارشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۳ واحد کاهش یافت و تا رقم ۹۷ هزار و ۸۹۹ پایین رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۴ واحد تا رقم ۱۷ هزار و ۸۸۰ کاهش یافت.

علی‌رغم رشد قیمت‌ سهم‌ها در طی روزهای گذشته در بورس تهران امروز روند قیمت اکثر سهم‌ها در گروه‌هایی همچون فلزات اساسی و خودرو کاهشی بود؛ شاخص کل نیز از کانال ۹۸ هزار واحدی پایین رفت و به رقم ۹۷ هزار و ۸۹۹ رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۳ واحد کاهش یافت و تا رقم ۹۷ هزار و ۸۹۹ پایین رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۴ واحد تا رقم ۱۷ هزار و ۸۸۰ کاهش یافت.

در حالی دماسنج بازار سرمایه امروز خط مقاومت ۹۸ هزار واحدی را می‌شکند که در روزهای گذشته شاخص کل توانسته بود با چندین بار کانال‌شکنی تا نیمه کانال ۹۸ واحدی بالا رود. اما طی امروز و روز گذشته دماسنج بازار سرمایه روند کاهشی را از سر گرفته و قیمت سهام گروه‌هایی همچون فلزات اساسی و نفتی‌ها روند کاهشی را تجربه می‌کنند.

شاخص آزاد شناور نیز در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته ۴۴۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۰۵ هزار و ۳۳۸ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز ۶۷۴ واحد افت کرد، اما شاخص بازار دوم با ۴۸۳ واحد رشد تا رقم ۲۰۸ هزار و ۴۲۰ بالا رفت.

در معاملات امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی فجر و گروه مپنا به ترتیب با ۱۷۳، ۲۳ و ۱۷ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین به ترتیب با ۷۳، ۵۴ و ۵۲ واحد تاثیر کاهنده سعی داشتند شاخص را به سمت پایین هدایت کنند.

در معاملات امروز فلزات اساسی عمدتا با افت در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله همراه بودند. در این گروه ۹۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در گروه محصولات شیمیایی روند بسیاری از سهم‌ها کاهنده و نوسان قیمت‌ها عمدتا کمتر از دو درصد بود.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت‌ها عمدتا کاهنده بود، علاوه بر این گروه خودرو نیز شاهد افت قیمت در اکثریت نمادها بود. در این گروه ۱۰۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۸۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۶ هزار و ۴۲۲ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز با افت ۱۴ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۰۸۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران نیز رقم ۱۸۱ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به عدد ۲۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.