کد مطلب: ۱۹۷۵۷۳

رفع مسدودیت حساب بازرگانان ایرانی در چین

رفع مسدودیت حساب بازرگانان ایرانی در چین

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مسدویت حساب برخی از بازرگانان ایرانی در چین روز گذشته برطرف شد.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی بازرگانی ایران؛ در سومین همایش فرصت بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین با اشاره به افتتاح پاویون ایران در شانگهای اظهار کرد: تا ماه آینده در بندر شانگهای پاویون اتاق بازرگانی ایرانی با فروش عمده، جزیی و الکترونیکی کالاهای ایرانی آعاز به کار خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های ایران در سرمایه‌گذاری‌های مشترک در اقتصاد و تخفیف مالیاتی ۲۰ درصدی، تسهیلات خوبی برای افزایش سرمایه‌گذاری و صادرات مهیا شده است.

وی با بیان اینکه ایران به بازار 450 میلیونی خاورمیانه دسترسی دارد، گفت: با تلاش دولت چین اتاق‌های بازرگانی از 67 کشور دنیا به اتاق بازرگانی جاده ابریشم پیوسته‌اند و اتاق بازرگانی ایران سمت نایب رئیسی اتاق بازرگانی جاده ابریشم را دارد.

شافعی بیان داشت: آنچه تحلیل‌گران اقتصادی برای سال 2025 بیان می‌کند این است که تمرکز اقتصاد دنیا را باید در مرزهای بین هند و چین جستجو کرد و یکی از محورهای مهم مبادلات اقتصادی جاده ابریشم خواهد بود و موقیت جغرافیایی ایران نشان می‌دهد که در آینده چین، ایران و هند می‌توانند در نقش‌آفرینی این کمربند اقتصادی در دنیا کارهای جدیدی را آغاز کنند و امیدواریم با ارتباط مهم و دوستانه‌ای که در سطح سیاسی و اقتصادی بین ایران و چین وجود دارد، در احیای جاده ابریشم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

شافعی همکاری مشترک ایران و چین را در صنعت غذای حلال سود آور خواند و اذعان کرد: حجم تجارت حلال بیش از هزار میلیارد دلار است که می‌توان زمینه مشترکی جدیدی برای فعالیت ایران و چین باشد.

انتظار ایران از چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری، سرمایه‌گذاری در ایران است که به تقویت روابط سیاسی ایران و چین کمک می‌کند.

شافعی در پایان گفت: مسدود شدن حساب‌های بانکی برخی از بازرگانان در کشور چین با پیگیری‌های صورت گرفته روز گذشته برطرف شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.