کد مطلب: ۲۳۰۲۰۷

نااطمینانی به سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها

نااطمینانی به سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها

سخنگوی بانک مرکزی با اشاره به سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها گفت: بانک مرکزی بانک‌ها را مکلف کرد سپرده‌های ارزی مردم را به صورت اسکناس دریافت و با سود مناسب بازپرداخت کند.

محمد علی کریمی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در پی التهابات اخیر در بازار ارز که به نظر می‌رسد عوامل بنیادی و اقتصادی ندارد و با عوامل غیراقتصادی و التهابات دیگر مرتبط است، ستاد اقتصادی دولت در تصمیمی اعلام و مصوب کرد که نرخ ارز برای همه فعالان اقتصادی، تک نرخی و 4 هزار و 200 تومان شود تا همه نیازهای واقعی جامعه تامین شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه یکی از علل و نتیجه التهابات، سفته‌بازی و دلالی در بازار بود و نیاز واقعی قابل تفکیک نبود، ادامه داد: با طراحی که انجام شد می‌خواهیم اکثریت نیازهای واقعی اقشار مختلف جامعه را با نرخ 4 هزار و 200 تومان تامین کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه تراز ارزی، مثبت و درآمدهای ارزی در خارج از کشور در دسترس است، تاکید کرد: این التهابات زودگذر نمی‌تواند ساختار اقتصادی ما را دچار مشکل کند.

وی درباره سامانه "نیما" هم گفت: بانک مرکزی در ماه‌های اخیر سامانه‌ای را طراحی کرده است که از طریق آن مدیریت منابع و مصارف ارزی داشته باشیم و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را بتوانیم در این سامانه عرضه کنیم و واردکنندگان هم در محیط رقابتی بتوانند با قیمت مناسب، این ارز را جذب کنند.

سخنگوی بانک مرکزی با بیان اینکه محوریت تأمین ارز با بانک‌هاست، افزود: با توجه به اینکه هنوز روابط کارگزاری بانک‌ها کامل نیست بنابراین صرافی‌ها می‌توانند کمک کنند.

کریمی با بیان اینکه سپرده گذاری به صورت ارزی در بانک‌ها از دیگر تدابیر بانک مرکزی است، گفت: با توجه به اینکه به علت تجربه پیشین، برخی نااطمینانی ها در این زمینه وجود دارد، بانک مرکزی در بخش نامه ابلاغی خود در 26 اسفند 1396، بانک‌ها را مکلف کرد سپرده‌های ارزی مردم را به صورت اسکناس دریافت کنند و به محض مطالبه مشتری، آن را با سود مناسب بازپرداخت کند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.