کد مطلب: ۸۷۷۶۷۳

سپرده نفت در ازای طرح های صرفه جویی انرژی

سپرده نفت در ازای طرح های صرفه جویی انرژی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اجازه دادند در هر یک از طرح های صرفه جویی انرژی نسبت به ارائه حواله یا گواهی سپرده نفت خام معادل حامل صرفه‌جویی شده از سهم دولت به سرمایه‌گذاران اقدام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اجازه دادند در هر یک از طرح‌های صرفه‌جویی انرژی نسبت به ارائه حواله یا گواهی سپرده نفت خام معادل حامل صرفه‌جویی شده ازسهم دولت به سرمایه‌گذاران اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ت ماده ۴۶ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، شرکت ملی نفت ایران مجاز است بر اساس مصوبات شورای اقتصاد در هر یک از طرح های صرفه جویی انرژی موضوع ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، نسبت به ارائه حواله یا سپرده نفت خام معادل حامل صرفه جویی شده از سهم دولت به سرمایه گذاران اقدام و تحویل نفت یا ارزش معادل روز تحویل را تضمین کند.

آیین نامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارت نفت و همکاری وزارت اموراقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

منبع: بورس انرژی ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.