کد مطلب: ۷۸۶۳۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بازار امروز / نشانه‌های رشد بورس در سبز کم‌جان تابلوی معاملات

تحلیل بازار امروز / نشانه‌های رشد بورس در سبز کم‌جان تابلوی معاملات

روز‌های پایانی واپسین هفته سال 1401 نیز از راه رسید و بازار سرمایه نشانی از رشد تند و تیز ابتدای اسفند نداشت؛ به طوری که شاخص کل تنها با افزایش هزار و 363 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 782 هزار واحدی توقف کرد و نتوانست از مقاومت 1.8 میلیون واحدی عبور کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرانجام در این هفته، بورسی‌ها شاهد تابلوی سبز معاملات بودند. بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش هزار و 363 واحدی که معادل 0.1 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع یک میلیون و 782 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 0.1 درصدی به سطح 541 هزار و 35 واحدی رسید. همچنین تابلوی بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 11 میلیارد و 820 میلیون و ارزش معاملات را پنج هزار و 554 میلیارد تومان نشان داد.

نشانه‌های پتانسیل رشد در جریان معاملات

پس از شروع هفته به رنگ سرخ و در ادامه کندل قدرتمند منفی روز یکشنبه که موجب کاهش 33 هزار واحدی شاخص کل شد، جریان دادوستد‌های روز دوشنبه نیز نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به سوی سرخ هدایت کرد.

سرانجام اما امروز تابلو معاملات ساختمان سعادت‌آباد برای نخستین بار در هفته به رنگ سبز در آمد. مثبت کم‌جان روز جاری اما نقطه مدنظر کارشناسان برای عنوان‌ کردن نشانه‌های امیدوار کننده بازگشت به روند صعودی اسفند ماه نبود.

قدرت قوی‌تر خریداران نسبت به سمت عرضه در سفارشات معلوم بود. در واقع خریداران تمایل به خرید بالایی داشتند اما جایی که متوجه عملکرد تهاجمی فروشندگان می‌شدند، کمی عقب می‌نشستند تا در قیمت‌های ارزان‌تری به سهام دست یابند. با این تفاسیر می‌توان امید داشت در روز‌های آینده رشد سریع‌تری در بازار رقم بخورد.

بیشترین و کمترین بازدهی صنایع

در پایان جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، گروه‌‎های سایر معادن، مخابرات و صندوق‌های کالایی به ترتیب با 6.98 درصد، 6.97 درصد و 6.56 درصد، بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کردند.

بازدهی صنایع

ورود و خروج پول به تفکیک صنایع

در میان بازار متعادل امروز پس از صندوق‌های کالایی با 742 میلیارد تومان ورود پول حقیقی، گروه مخابرات بیشترین ورود پول را به میزان 56.9 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین در سوی مقابل، صنعت چاپ با 255 میلیارد تومان خروج پول، بیشترین خروج پول میان صنایع را تجربه کرد.

ورود و خروج پول به تفکیک صنایع

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.