کد مطلب: ۹۰۳۲۲۸

بلینکن برای مذاکره در مورد برقراری آتش بس موقت در غزه وارد اسرائیل شد

بلینکن برای مذاکره در مورد برقراری آتش بس موقت در غزه وارد اسرائیل شد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه سوم فروردین، برای ششمین بار از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس وارد اسرائیل شد تا برای برقراری آتش بس موقت در غزه فشار وارد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سفر بلینکن پیش از رای گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه ایالات متحده با هدف برقراری «آتش بس فوری» انجام می شود.

ایالات متحده امیدوار بود تا آغاز ماه رمضان، توافق بین اسرائیل و حماس بر سر آتش بسی ۶ هفته ای و آزادی گروگان ها به دست آید اما مذاکرات مکرر تاکنون هنوز به نتیجه نرسیده است.

در این ارتباط، تایمز اسرائیل اشاره کرد که واشنگتن عمدتاً حماس را مسئول بن بست در این مورد می داند.

در همین حال، آسوشیتدپرس گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز جمعه به وقت نیویورک در مورد این قطعنامه ای رای گیری کند که در آن اعلام می شود که «آتش بس فوری و پایدار» در جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه برای محافظت از غیرنظامیان و نیز امکان رساندن کمک های بشردوستانه به آنها «ضروری» است.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده، نسبت به تصویب پیش نویس قطعنامه ابراز خوش بینی کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل، نیز گفت که مسکو «از هر موضوع که خواستار آتش بس فوری نباشد» رضایی نخواهد داشت و اشاره کرد که به توصیف او، «این همان چیزی است که وزیر امور خارجه ایالات متحده فشار می آورد.»

بر اساس این گزارش، پیشتر روسیه و چین در اواخر اکتبر سال گذشته میلادی قطعنامه ای را که از سوی ایالات متحده حمایت شده بود و خواستار توقف درگیری ها برای ارسال کمک، حفاظت از غیرنظامیان و توقف تسلیح حماس شده بود، وتو کرده بودند.

به نوشته آسوشیتدپرس، ایالات متحده تاکنون سه قطعنامه را که خواستار برقراری آتش‌بس می‌شد، وتو کرده است.

در ارتباط با پیش نویسی که قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آن رای گیری کند، سخنگوی نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل گفت: این قطعنامه فرصتی برای شورا است تا یک صدا از روند دیپلماسی در عمل حمایت کند و حماس را برای پذیرش این توافق تحت فشار قرار دهد.

در همین حال، قرار است رئیس موساد اسرائیل روز جمعه برای مذاکرات آتش‌بس به قطر سفر کند

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.