کد مطلب: ۹۰۳۲۴۳

بلومبرگ:

توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

براساس ادعای بلومبرگ، منابع آگاه به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ کشور، یمنی‌ها در ازای «حمایت سیاسی چین و روسیه از آنها در نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت» قول دادند که عبور امن کشتی‌های روسی و چینی از دریای سرخ و خلیج عدن را تضمین کنند.

به گفته «منابع آگاه» بلومبرگ، این توافق در گفت‌وگوی اخیر بین دیپلمات‌های روس و چینی با محمد عبدالسلام، از مقام‌های ارشد یمن صورت گرفته است.

تاکنون ۳ کشور هیچ واکنش رسمی به این خبر بلومبرگ نداشته‌اند.

مبارزان یمنی پس از آغاز جنگ تازه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها اعلام کردند که به منظور اعمال فشار به رژیم صهیونیستی و متحدانش برای توقف جنایت‌هایش در غزه، تمام کشتی‌های رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آنها اراضی اشغالی باشد، هدف قرار می‌دهند.

دولت مردمی یمن طی ماه‌های اخیر کشتیرانی در دریای سرخ را به روی کشتی های آمریکایی و انگلیسی و همچنین کشتی هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، مسدود کرده است. سایر کشتی‌های بین‌المللی به سادگی امکان استفاده از این آبراهه را دارند.

 ارتش یمن و نیروهای مسلح این کشور تاکنون عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.