کد مطلب: ۹۰۴۵۵۶

وزیر خزانه‌داری آمریکا: یارانه های صنعتی چین برای اقتصاد جهانی خطرآفرین است

وزیر خزانه‌داری آمریکا: یارانه های صنعتی چین برای اقتصاد جهانی خطرآفرین است

وزیر خزانه‌داری آمریکا به انتقاد از اقتصاد چین پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز، جانت یلن وارد شهر جنوبی گوانگژو در چین شد تا در دومین دیدار خود از دومین اقتصاد بزرگ جهان در کمتر از یک سال گذشته چندین روز با مقامات چینی گفتگو کند. او در مورد «مازاد ظرفیت» چین که شرکت‌های آمریکایی و دیگر کشورها را کاهش می‌دهد، ابراز نگرانی کرد.

یلن گفت: چنین ظرفیت مازادی در نتیجه یارانه‌های عظیم چین به صنایعی مانند خورشیدی، خودروهای الکتریکی و باتری‌ها دیده می‌شود که خطر ایجاد مازاد کالاهای ارزان‌قیمت را دارد که این بخش‌ها را در جاهای دیگر تهدید می‌کند. حمایت مستقیم و غیرمستقیم دولت در حال حاضر منجر به ظرفیت تولیدی می شود که به طور قابل توجهی از تقاضای داخلی چین و همچنین آنچه که بازار جهانی می تواند تحمل کند، بیشتر است. مازاد ظرفیت می تواند منجر به صادرات حجم زیادی با قیمت های پایین شود و می‌تواند منجر به تمرکز بیش از حد زنجیره‌های تامین شود که خطری برای انعطاف‌پذیری اقتصاد جهانی است.

او در یک جلسه پرسش و پاسخ پس از سخنرانی گفت: چنین ترس‌هایی بخشی از یک «سیاست ضد چینی» نیستند، بلکه به منظور کاهش خطرات ناشی از «تحرک اجتناب‌ناپذیر اقتصاد جهانی که ناشی از عدم تغییر در سیاست‌های چین خواهد بود» است. 

یلن همچنین در این گردهمایی که توسط اتاق بازرگانی ایالات متحده در چین سازماندهی شده بود، گفت که او به دنبال چالش های پیش روی کسب و کارهای آمریکایی فعال در این کشور با مقامات چینی است.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.