کد مطلب: ۲۳۰۳۴۱

جوانان کهنه‌کار بر بام دنیای تکنولوژی

۶ چهره برتر زیر ۳۰ سال حوزه تکنولوژی در اروپا

6 چهره برتر زیر 30 سال حوزه تکنولوژی در اروپا

ممکن است جوان باشند اما چند برابر سن زیستی‌شان برای ساختن جهانی بهتر تلاش کرده‌اند. «۳۰ جوان زیر ۳۰ سال» تلاشی است برای شناسایی این چهره‌ها. شش نفر از میان آنها در زمینه تکنولوژي نوآوری‌هایی خلق کرده‌اند.

محسن حسینی: ممکن است جوان باشند اما چند برابر سن زیستی‌شان، برای ساختن جهانی بهتر تلاش کرده‌اند. انتخاب «۳۰ جوان زیر ۳۰ سال» تلاشی است برای شناسایی این چهره‌ها. شش نفر از میان آنها در زمینه تکنولوژي نوآوری‌هایی خلق کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سومین دوره سالانه این شناسایی امسال نیز برگزار شد و در بخش اروپایی ۳۰ جوان را در زمینه‌های مختلف هنری، مالی- اقتصادی و تکنولوژی معرفی کرد. در این مطلب ۶ نفر از افرادی را که در زمینه تکنولوژی نسبت به دیگران موفق‌تر بوده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نیوز2

۱.سیلاس آدکانل، موسس ریچ روبوتیکز

سیلاس آدکانل بیست و شش ساله است. او ساکن بریتانیا است و در لندن زندگی می‌کند. شرکت «ریچ روبوتیکز» که در زمینه تحقیقات روباتی فعالیت می‌کند توسط او بنیان‌گذاشته شده است. این شرکت در زمینه توسعه پلتفرم واقعیت افزوده فعالیت‌های زیادی را ترتیب داده است. این شرکت با همکاری کمپانی بازی‌سازی مکامون، کاراکترهای روباتی استفاده شده در بازی‌ها را به زندگی واقعی وارد می‌کند.

آدکانل استارتاپی را راه‌اندازی کرد که با استفاده از اپلیکیشن موبایلی امکان کنترل واقعیت وجود داشته باشد. او قصد دارد طرح‌هاهی تحقیقاتی خود را به زودی به تولید انبوه و عرضه عمومی برساند. سرمایه‌گذاران تاکنون رقمی معادل ۱۰ میلیون دلار در ریچ روبوتیکز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در حال حاضر شرکت تحت مدیریت آدکانل ۳۲ کارمند تمام وقت دارد.

۲.هیثم عاصم، دانشمند ارشد IBM ایرلند

جوان بیست و نه ساله مصری است که در دوبلین ایرلند جنوبی زندگی‌ می‌کند. او جوان‌ترین مخترع ارشد در طول تاریخ IBM است. او تاکنون چندین مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و مطرح نوشته و بیش از سی و پنج اختراع ثبت شده به نام او در جهان وجود دارد که البته اغلب این اختراعات در زمینه‌های شهرهای هوشمند و هوش مصنوعی است.

او هم اکنون مدیر فنی و دانشمند ارشد در IBM دوبلین است. عاصم تاکنون دوازده بار جایزه مخترعین IBM را دریافت کرده است. همچنین اولین بار جایزه تیم توسعه نوآوری IMB به هیثم عاصم تعلق گرفت.

۳.بنجامین بیلسکی، موسس ناگا گروپ

بیلسکی تاکنون چندین محصول را در ساختار کمپانی ناگا گروپ توسعه داده است. محصولات توسعه داده شده از جمله «سویتکس» است که به عنوان محصولی برای «تبادل آیتم مجازی» و مجوز کارگزاری در بازارهای ناگا شناخته می‌شود. موسس ناگا گروپ پس از افزایش سود ۱۲.۵ میلیون یوروییدر اوایل سال ۲۰۱۷ از محل شرکت «فوزان» چین که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری،مدیریت دارایی و بانکداری فعالیت می‌کند، سهام خود را در بورس اوراق بهادار فرانکفورت عرضه کرد. و ۳.۱ میلیوت دلار دیگر نیز سود به دست آورد.

او پس از آن در ICO (Initial Coin Offering) ۵۰ میلیون دلار سود به دست آورد. شناگر حرفه‌ای سابق، با وجود سن و سال کم، پیش از اینکه به جایگاه کنونی دست پیدا کند، استارتاپی در زمینه مد راه‌اندازی کرده بود. او پس از آن موتور جست‌وجوی کمپانی E-Bay را طراحی کرده و برنامه تجاری P2P-Forex نیز از کارهای اوست. ناگا گروپ هم‌اکنون با ۱۵۰ کارمند تمام وقت و بر اساس آخرین ارزیابی‌ها ۲۸۰ میلیون دلار ارزش دارد.

۴.جنا براون، بنیانگذار شیپامکس

جنا بیست و هشت ساله ساکن بریتانیا است. او کمپانی شیپا مکس را تاسیس کرده که مشکلات مربوط به حمل و نقل محصولات کشاورزی، فلزات و سوخت‌هایی چون بنزین را که با کشتی حمل می‌شوند را برطرف می‌کند. کارگزاران کشتی‌ها و اپراتورهای آنها می‌توانند از پلتفرم ارتباطی، به منظور استفاده از اطلاعات مربوط به دهانه ناوگان یا وضعیت تجاری بهره‌مند شوند.

شیپامکس پس از راه‌اندازی مبلغ ۲.۵ میلیون دلار سود از طریق صندوق موسس در کمپانی، به دست آورد. هیات مدیره و در راس آن مدیر عامل جنا براون، جری یانگ را به عنوان سرمایه‌گذار خود در نظر گرفته‌اند.

۵.شین کوران، موسس کیوکریپت

شین کوران هنوز دانش‌اموز است و در مدرسه تحصیل می‌کند. هفده سال دارد و با این حال موسس و مدیرعامل شرکت کیوکریپت است. شرکتی که وعده داده که مشکلات امنیتی نسل بعدی پسا کوانتومی را برطرف خواهد کرد. یعنی کیوکریپت بر توسعه سیستم‌های رمزنگاری متمرکز خواهد بود. این سیستم در برابر حملات کوانتومی بسیار سریع‌تر و مقاوم‌تر خواهند بود.

شین کوران که به عتنوان یکی از جوان‌ترین مدیران عامل در جهان شناخته می‌شود، ایرلندی است و در دوبلین زندگی می‌کند او در گزارشی اعلام کرده است که شرکت تحت مدیریت او در سال ۲۰۱۸ مبلغی معادل ۵ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. در سال ۲۰۱۷ او به عنوان جوان‌ترین دانشمند سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

۶.اولیویر دلوهی، موسس کیوی دات کام

دلوهی ۳۰ ساله است و در جمهوری چک زندگی می‌کند. او موسس وب سایت رزور بلیت برای سفر است و در سراسر جهان نیز دفاتری را راه‌اندازی کرده است. دلوهی علاوه بر اینکه بنیان‌گذار کیوی دات کام است حدود بیست و پنج درصد سهام شرکت را نیز در اختیار دارد. حدود هزار و هفتصد پرنسل در کیوی دات کام مشغول به کارند و انتظار می‌رود در سال آینده ۹ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

درآمد سالانه این کمپانی از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید حدود ۱.۵ میلیون دلار افزایش یافته است. دلوهی در سال ۲۰۱۲ این کمپانی را تاسیس کرد. وب سایت این شرکت با استفاده از الگوریتمی منحصر به فرد به کاربران اجازه می‌دهد ارزان‌ترین بلیت هواپیما را یافته و خریداری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.