کد مطلب: ۲۶۹۲۸۹

استراتژی تقلید؛ واتس‌اپ صاحب کانال می‌شود

استراتژی تقلید؛ واتس‌اپ صاحب کانال می‌شود

فیس‌بوک تقلید و کپی را به عنوان استراتژی اصلی خود در نظر گرفته است. در همین راستا هر روز بیش از گذشته شاهد استحاله و تبدیل شدن واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگری چون تلگرام هستیم.

محسن حسینی: ضرب‌المثلی درباره خلاقیت می‌گوید: «هنرمندخوب الهام می‌گیرد و هنرمند عالی می‌دزدد.» به نظر می‌رسد فیس‌بوک به خوبی این موضوع را دریافته و کاملا دقیق آن را به کار می‌بندد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صحبت‌هایی از این دست در مورد اینستاگرام، شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس فیس‌بوک پیش‌تر نیز صادق بود. اینستاگرام هر روز بیش از پیش به اسنپ‌چت شبیه می‌شود. اما اکنون به نظر می‌رسد که فیس‌بوک تقلید و کپی را به عنوان استراتژی اصلی خود در نظر گرفته است. در همین راستا هر روز بیش از گذشته شاهد استحاله و تبدیل شدن واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگری چون تلگرام هستیم.

پیش به سوی راه رفته تلگرام

هفته گذشته واتس‌اپ امکان جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار داد. تحلیل‌گران و کارشناسان بسیاری اقدام جدید واتس‌اپ را رونمایی خاموش از امکان کانال‌سازی، مشابه آنچه در تلگرام امکان‌پذیر بود در نظر می‌گیرند. کاربران واتس‌اپ از این به بعد می‌توانند امکان پست گذاشتن برای اعضای یک گروه را بسته و در واقع یک گروه را به کانال تبدیل کنند.

پیش از این امکان ساخت کانال در تلگرام در کوتاه مدت به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پیام‌رسان تبدیل شده بود و برخی رسانه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، موسسات، ادارات و مدارس نیز اقدام به راه‌اندازی کانال شخصی خود کرده بودند. در همین راستا واتس‌اپ تلاش می‌کند از این ویژگی نهایت بهره‌ را ببرد.

یک سال پیش گزارشی در مورد نحوه فعالیت روزنامه‌نگار محلی برخی از نگاه‌های کلیشه‌ای در رابطه با خبررسانی را تغییر داد. این روزنامه‌‌نگار با استفاده از پیام‌رسان‌ها موفق به انتشار اخبار شده بود. از این رو امکاناتی چون کانال‌سازی در واتس‌اپ می‌تواند توجه‌های بیشتری را برای خبررسانی به خود جلب کند.

به دنبال تکرار موفقیت تلگرام

واتس‌اپ در روزهای اخیر با انتشار پست کوتاهی در وبلاگ خود نوشت: «از آنجا که اطلاع‌رسانی برای اغلب کسب‌وکارها، گروه‌ها و جریان‌ها اهمیت بالایی دارد. امکان دسترسی ادمین یک گروه برای پست گذاشتن را فراهم کردیم. در این حالت کاربران یک گروه صرفا مخاطبان آن گروه خواهند بود.»

برای پیوستن به گروه‌های واتس‌اپ همچنان به شماره تلفن کاربران است. در حالی که برای انجام کاری مشابه در تلگرام تنها به نام کاربری نیاز بود. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده واتس‌اپ در شرایط کنونی دارای یک و نیم میلیارد کاربر فعال است که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر کاربران در هند قرار دارند. در این رابطه تعداد کاربران فعال جهانی تلگرام بسیار کمتر از واتس‌اپ است. این پیام‌رسان قصد دارد با تقلید از راه‌های موفقی که تلگرام پشت سر گذاشته است به انتخاب اول کاربران تبدیل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.