کد مطلب: ۸۳۳۴۸۵

فعالیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران قانونی می‌شود؟

فعالیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران قانونی می‌شود؟

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال رایزنی برای آغاز فعالیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) اعلام کرد که ارائه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است.

مطابق یکی از قطعنامه‌های ITU، ارائه خدمات از سوی یک شرکت خارجی در چارچوب مرزهای کشور دیگر منوط به دریافت مجوز از سوی آن کشور است که در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای هیچ مجوزی را تاکنون از جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده است.

RRB ضمن تشکر از ایران برای ارائه اطلاعات و ارزیابی‌های تکمیلی و تأیید آنها، از عدم پاسخگویی کشور نروژ (به عنوان کشور مرجع ماهواره‌های استارلینک) ابراز تأسف کرده و یک بار دیگر و به طور رسمی مقامات آن کشور را ملزم به همکاری در این رابطه کرد.

لازم به ذکر است در ماه‌های گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها اعلام کرده بود که در صورت پذیرش قوانین سرزمینی ایران توسط اپراتورهای اینترنت ماهواره‌ای، ایران از فعالیت آنها به‌ویژه برای اتصال نقاط روستایی دورافتاده استقبال می‌کند.

مصوبه اخیر اتحادیه بین المللی مخابرات زمینه را برای فعالیت قانونی استارلینک در ایران فراهم خواهد کرد. پیگیری‌های حقوقی بین المللی وزارت ارتباطات، اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، استارلینک را ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.