کد مطلب: ۹۰۶۳۸۷

حذف صدها وب‌سایت پس از به‌روزرسانی گوگل

حذف صدها وب‌سایت پس از به‌روزرسانی گوگل

گوگل در ماه مارس ۲۰۲۴ هسته موتور جستجوی خود را بروزرسانی کرد و یکی از اهداف اصلی این بروزرسانی مبارزه با محتوای کم‌کیفیت و اسپم عنوان شد که به نظر تاثیر آن باعث حذف بسیاری از سایت‌ها در نتایج جستجو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تا به اینجای کار بیش از ۸۰۰ وبسایت به طور کامل از نتایج جستجوی گوگل حذف شده‌اند.

ایان نوتال، چهره برجسته جامعه سئو، وضعیت ایندکس ۴۹ هزار و ۳۴۵ وبسایت را پس از عرضه بروزرسانی مارس ۲۰۲۴ و مبازره با محتوای اسپم ساخته هوش مصنوعی زیر نظر گرفته است.

یافته‌های او به تاثیر گسترده تغییرات اخیر گوگل اشاره می‌کند.

از بین ۴۹ هزار و ۳۴۵ وبسایت تحت بررسی، ۸۳۷ وبسایت به طور کامل از ایندکس جستجوی گوگل حذف شده‌اند.

با این تفاسیر می‌توان گفت که ۱.۷ درصد از پایگاه داده تحت بررسی نوتال به طور کامل از گوگل محو شده‌اند. وبسایت‌های حذف شده از ایندکس مربوط به دسته‌ها و شبکه‌های تبلیغاتی مختلفی هستند و همین مساله به گستره وسیع اقدامات گوگل اشاره می‌کند.

با این حال نمی‌توان با اطمینان گفت که این وبسایت‌ها در آینده دوباره وارد ایندکس نمی‌شوند زیرا برخی تا همین امروز به نتایج جستجو بازگشته‌اند.

پیامد‌های حذف از ایندکس گوگل برای وبسایت‌های هدف بسیار جدی است.

بررسی‌های نوتال نشان می دهد که ۸۳۷ وبسایت حذف شده از ایندکس گوگل پیش از حذف بیش از ۲۰.۷ میلیون بازدید واقعی را در ماه داشتند و از بین رفتن این سطح از ترافیک تاثیر ویرانگری بر آنها می‌گذارد.

همچنین حذف از نتایج گوگل برای وبسایت‌های هدف به زیان ۴۴۶ هزار و ۵۵۲ دلاری از درآمد تبلیغاتی منجر شده است.

یافته‌های بررسی نوتال با مطالعه تازه‌ای از Originality.ai همخوانی دارد که استفاده از محتوای هوش مصنوعی در بین وبسایت‌های حذف شده را بررسی می‌کرد.

این مطالعه نشان داد که ۱۰۰ درصد از وبسایت‌های هدف نشانه‌هایی از محتوای ساخته هوش مصنوعی داشتند و ۵۰ درصد از آنها ۹۰-۱۰۰ درصد از محتوای خود را با هوش مصنوعی تولید می‌کردند.

این نتایج نشان می‌دهد که بروزرسانی ماه مارس گوگل به خوبی آن دسته از وبسایت‌هایی که از محتوای ساخته هوش مصنوعی برای دستکاری موتور جستجو استفاده می‌کردند را هدف گرفته است.

اقدامات دستی گوگل علیه این وبسایت‌ها نیز نشانگر تعهد شرکت به مبارزه با اسپم برآمده از هوش مصنوعی و محتوای کم‌کیفیت است.

با گذشت زمان و تکمیل بروزرسانی ماه مارس، پیامد‌های واضح‌تری را شاهد هستیم.

حذف گسترده وبسایت‌هایی که به ترفند‌های تاریک متکی بودند و به ویژه آنهایی که از محتوای ساخته هوش مصنوعی استفاده می‌کردند، به تحولی عظیم در رویکرد گوگل به کیفیت نتایج جستجو اشاره دارد.

همخوانی داده‌های نوتال و مطالعه Originality.ai نیز مهر تاییدی بر تصمیم قاطع گوگل در مبارزه با اسپم‌ هوش مصنوعی است.

با ادامه روند بروزسانی، مالکان وبسایت و تولیدکنندگان محتوا باید با تاکید بر کیفیت و محتوای نو خود را با شرایط جدید این موتور جستجو وفق دهند.

تاثیر این بروزرسانی در هفته‌های پیش رو واضح‌تر می‌شود اما نشانه‌های اولیه‌ای که در بررسی نوتال و Originality.ai فاش شد حاکی از تلاش گوگل برای اولویت‌دهی به محتوای با کیفیت و ساخته انسان در بخش جستجو است.

منبع : پیوست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.