خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۷۷۹۹

نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی سخت‌تر می‌شود

نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی سخت‌تر می‌شود

مایکروسافت پیش‌نیاز سخت‌افزاری جدیدی به نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که نصب آن را روی برخی از کامپیوترها غیرممکن می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۱ (یعنی 24H2) شامل پیش‌نیاز سخت‌افزاری اضافه‌ای است که نصب این سیستم‌عامل را روی برخی از کامپیوترها غیرممکن می‌کند.

کاربری در ایکس می‌گوید اجرای ویندوز ۱۱ جدید (با بیلد ۲۶۰۸۰) نیازمند مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 است و اگر کامپیوتر شما SSE 4.2 را نداشته باشد، سیستم‌عامل بوت نمی‌شود.

مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 شباهت‌های بسیار زیادی به POPCNT دارد که چند ماه پیش خبرساز شده بود. تنها تفاوت این است که قبلاً به کل مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 نیاز نبود و کامپیوترها صرفاً می‌بایست از POPCNT که در داخل SSE 4.2 قرار می‌گیرد، استفاده می‌کردند.

تغییر اعمال‌شده در نسخه‌ی 24H2 تأثیر خاصی روی کاربرانی که هم‌اکنون ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اند، نمی‌گذارد. تمامی سیستم‌های مدرنی که پیش‌نیازهای اولیه‌ی ویندوز ۱۱ را رعایت کرده‌اند، به پردازنده‌ای با مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 مجهرند (SSE 4.2 نخستین بار ۲۰ سال پیش ساخته شد و تقریباً همه‌ی پردازنده‌های ۲۰ سال اخیر از آن بهره‌مند هستند).

تنها کاربرانی که تحت تأثیر تغییرات جدید قرار می‌گیرند، کسانی هستند که ویندوز ۱۱ را روی سخت‌افزار ناسازگار نصب کرده‌اند. 

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.