خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۴۵۸۱

واکنش وزیر خارجه آمریکا نسبت به انتقال اطلاعات توسط کری به ظریف

واکنش وزیر خارجه آمریکا نسبت به انتقال اطلاعات توسط کری به ظریف

وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی انتقال اطلاعات محرمانه نظامی رژیم صهیونیستی توسط جان کری به وزیر امور خارجه ایران را رد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه سی. ان. ان ادعاهای مطرح شده پس از انتشار فایل صوتی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را مبنی بر این که جان کری، سفیر تغییرات آب و هوایی آمریگا در سازمان ملل در زمانی که وزیر امور خارجه دولت اوباما بوده است، در مذاکرات هسته‌ای اطلاعاتی را راجع به عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه به ظریف داده است رد کرده و در این باره گفت: کاملا مزخرف است. واقعا تاسف بار است که برخی تلاش می‌کنند با این موضوع سیاسی‌کاری کنند.

کری و دولت بایدن انتقال این اطلاعات را به مقامات ایرانی از طریق وزیر امور خارجه ایران رد کرده‌اند اما اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا خواستار تحقیق در این باره و استعفای کری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، واکنش وزیر امور خارجه آمریکا به این موضوع در پی این مطرح می‌شود که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز گفته است آنچه که منتشر شده از ابتدا یک مصاحبه نبوده و قرار هم نبوده یک مصاحبه باشد، یک گفتگوی رسانه‌ای هم نبوده است و یک گفتگو در چارچوب‌های معمول و محرمانه‌ای است که در داخل دولت انجام می‌شود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.