کد مطلب: ۵۴۷۸۸۲

روحانی:

اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود

اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود، تاکید کرد: هیچ‌گاه تفنگ، زندان، فشار و… نمی‌توانند راهگشا باشند و نمی‌توانند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی در هفتادمین آیین برنامه‌ بهره‌برداری از طرح‌های ملی گفت: این افتتاح‌ها یک نشانه خوبی برای دشمنان و بدخواهان است. آنها فکر می‌کردند با تحریم‌ها می‌توانند همه چیز را متوقف کنند.

وی افزود: بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و بیش از ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی شد. بیش از ۲۰ هزار هکتار زهکشی شد. این کار درآمد کشاورزی را به دو برابر می‌رساند و بر محصولات کشاورزی افزوده می‌شود.

روحانی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی تصریح کرد: امروز سالگرد رحلت ایشان است. امام از سال ۶۸ تا به امروز، هر روز عشق مردم به ایشان بیشتر می‌شود؛ کاری که ایشان برای ایران، منطقه و شیوه ویژه ایشان برای اداره کل کشور انجام دادند. امام راحل مقام والایی در کشور بود که معمولا دستور کم می‌داد اما اندیشه علمی و دینی‌اش به طور مرتب برای مردم بیان و پخش می‌شد. این اندیشه موجب می‌شد راه جدید برای مسئولان اجرایی گشوده شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند با اندیشه مقابله کند، بیان کرد: ۱۵ خرداد نشان داد که یک رژیم که تا دادن مسلح است و متکی به آمریکا بود، خواست با اندیشه امام مبارزه کند و شکست خورد. همه ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود. مردمی که به راه، باور، اندیشه و نهضت امام باور کرده بودند، در برابر گلوله، شکنجه، زندان و… ایستادگی کردند و نهضت را به پیروزی رساندند.

به گفته رئیس‌جمهور، هیچ‌گاه تفنگ، زندان، فشار و… نمی‌توانند راهگشا باشند و نمی‌توانند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.