کد مطلب: ۶۴۶۱۶۰

امکاناتی برای رسیدگی به تخلفات وجود ندارد!

امکاناتی برای رسیدگی به تخلفات وجود ندارد!

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: رسیدگی به برخی از تخلفات از ما سلب شده است و سازمان تعزیرات حکومتی به لحاظ امکانات در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چرا سازمان تعزیرات حکومتی به لحاظ امکانات در بدترین وضعیت خود قرار دارد؟

به نقل از ایسنا ، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه با اصلاح قانون «نظام صنفی» و قانون «حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان» اختیار نظارت بر بازار و کشف تخلف از سازمان تعزیرات سلب شده و ما تنها مرجع رسیدگی به تخلفات هستیم.

او ادامه داد: انتظاراتی که جامعه و حتی دولتمردان و نمایندگان مجلس دارند، منطبق با اختیارات ما قبل از اصلاح قوانینی است که ذکر شد به همین دلیل انفعالی که در حوزه نظارت بر بازار وجود را به ما منتسب می‌کنند.

اصانلو با بیان این‌که ما تلاش کردیم از ظرفیت‌های موجود برای نظارت بر بازار استفاده کنیم، گفت: تنها ظرفیت ما ماده ۱۹ آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی است که می‌گوید سازمان تعزیرات در معیت بازرسانی که وظیفه نظارت دارند می‌تواند شعب سیار داشته باشد که این اختیار در قالب گشت‌های مشترک محقق شده است.

چالش دوم این است که با اصلاح قانون نظام صنفی حتی رسیدگی به برخی از تخلفات نیز از ما سلب شده است و رسیدگی به تخلفات بالای یک میلیون تومان نیز از ما به هیئت صنفی محول شده است که قاضی سازمان تعزیرات تنها یک عضو در این هیئت است.

امروز سازمان تعزیرات حکومتی به لحاظ امکانات در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.