خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۵۷۸۳

ماجرای توقیف هواپیما ماهان در آرژانتین چیست؟

ماجرای توقیف هواپیما ماهان در آرژانتین چیست؟

پس از انتشار خبر توقیف بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر، مدیر مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان توضیح داد مالکیت این هواپیما یک سال پیش به شرکت ونزوئلایی واگذار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر روابط عمومی هواپیمایی ماهان از بی‌ارتباط بودن هواپیمای توقیف شده در آرژانتین با این شرکت هواپیمایی ایرانی خبر داد.

بر اساس گزارش مهر ، ساعاتی قبل برخی رسانه‌های غربی از توقیف یک فروند هواپیمای متعلق به ایرلاین ایرانی ماهان خبر دادند.

بعضی از خبرهای منتشر شده حاکی از آن بود که دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشت در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است.

به استناد این گزارش در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشتند که همه آنها هم‌اکنون در آرژانتین به سر می‌برند. آنها به‌دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانستند به ونزوئلا بازگردند.

گفته می‌شود که شرکت کونویاسا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دیگر متعلق به ماهان ایر را در اجاره دارد.

برخی خبرها نیز حاکی است هواپیمای مذکور برای سوخت‌گیری در فرودگاه بوینس آیرس فرود آمده و حامل قطعات خودرو بوده است. در چندین مرحله بازرسی از این هواپیما، موضوع مشکوکی به دست نیامده است.

امیرحسین ذوالانواری، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان اظهار کرد: مالکیت بوئینگ ۷۴۷ توقیف شده در آرژانتین هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارد. مالکیت این هواپیما یک سال است که واگذار شده و این هواپیما به شرکت ونزوئلایی فروخته شده است. خدمه این هواپیما نیز در اختیار شرکت هواپیمایی ونزوئلایی بوده و هیچ ارتباطی با هواپیمایی ماهان ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.