خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۶۸۵۵

طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان/ ۸۲ نفر راهی مراکز درمانی شدند

طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان/ 82 نفر راهی مراکز درمانی شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وقوع طوفان گردوخاک از شب گذشته تاکنون ۸۲ نفر در منطقه سیستان راهی مراکز درمانی شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موج جدید وزش طوفان گردوخاک از روز گذشته بار دیگر برای سومین بار از ابتدای تیرماه تاکنون منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی موج جدید وقوع طوفان گردوخاک از شب گذشته تاکنون ۸۲ نفر در منطقه سیستان راهی مراکز درمانی شده‌اند.

مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی موج جدید وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت ۸ شب گذشته تاکنون ۸۲ نفر بوده که ۲۲ نفر از آن‌ها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

امدادرسانی به 7 هزار نفر

سیدمحمدمهدی سجادی سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تاکنون در پی چند مرحله وزش طوفان گردوخاک در منطقه سیستان تاکنون به ۷۶۳۰ نفر در قالب یک هزار و ۵۲۶ خانوار متاثر از طوفان شن امدادرسانی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، تا اوایل هفته آینده در منطقه سیستان واقع در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی توفان گردوخاک پیش بینی می‌شود. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

محسن حیدری گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۸۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: همچنین غبار حاصل از توفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۱۵۰۰ متر و ایستگاه نصرت آباد به ۲ هزار متر کاهش داد.

حیدری بیان کرد: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. همچنین احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.