کد مطلب: ۸۵۱۲۲۷

توئیت سفیر انگلیس به مناسبت روز خبرنگار در ایران

توئیت سفیر انگلیس به مناسبت روز خبرنگار در ایران

توئیت سفیر انگلیس به مناسب روز خبرنگار در ایران او را به وزارت امور خارجه کشاند. «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس با انتشار توئیتی در توئیتر به انتشار محتوای مداخله جویانه در یکی از شبکه‌های اجتماعی متهم و به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در پی انتشار محتوای مداخله جویانه در یکی از شبکه‌های اجتماعی همزمان با روز خبرنگار به وزارت امور خارجه احضار شد. در این احضار مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به مواضع خارج از عرف، آداب و مقررات دیپلماتیک به وی ابلاغ شد. محتوای توئیت سفیر انگلیس به شرح زیر است:

IMG 20230809 221827 947

مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه با اشاره به توئیت سفیر انگلیس تاکید کرد: مطالب نسنجیده، غیرمسولانه و خارج از عرف دیپلماتیک، مصداق بارز دخالت در امور داخلی بوده و غیرقابل پذیرش است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مخرب برخی رسانه‌های مستقر در لندن علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه آزادی بیان اظهار داشت: انگلیس با سابقه غیرقابل دفاع در قبال مردم ایران در جایگاهی نیست که بخواهد درخصوص جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کند.

مدیرکل غرب اروپا خاطرنشان ساخت: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و اجازه نمی دهیم با اقدامات خودسرانه، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مورد بی‌توجهی‌ قرار گیرد.

سفیر انگلیس نیز در پاسخ، بر اراده کشورش برای حفظ روابط محترمانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.