خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۹۷۳۸

یک محیط‌بان در جنگل‌های دنا مورد اصابت گلوله قرار گرفت

یک محیط‌بان در جنگل‌های دنا مورد اصابت گلوله قرار گرفت

یک محیط‌بان در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد مورد هدف شکارچیان قرار گرفت و از ناحسه پهلو مجروح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از محیط بانان دنا از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار میگیرد و زخمی می‌شود.

اسلام جاودان‌خرد اظهار داشت: محیط بانان پارک ملی دنا صبح امروز متوجه صدای شلیک گلوله در محدوده دره بن رو حدفاصل پاسگاه محیط بانی پشت کره و خاریدون در منطقه حفاظت شده دنا شدند.

وی عنوان کرد: گروهی از محیط بانان به منطقه اعزام می‌شوند که پس از ساعت‌ها تلاش و پایش منطقه، متوجه یک گروه 3 نفره متخلف می‌شوند که با استفاده از یک قبضه اسلحه گلوله زنی یک راس کل وحشی شکار کرده‌اند.

جاودان‌خرد ابراز کرد: محیطبانان با انجام اقدامات لازم متخلفین را محاصره و دستور ایست میدهند اما متخلفین به محض اینکه مشاهده می‌کنند راه گریزی ندارند به سمت محیطبانان شلیک مستفیم می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا حدودا ساعت 12 ظهر یکی از محیطبانان دنا از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار میگیرد و زخمی می‌شود.

جاودان‌خرد افزود: متخلفین که چهره خود را استتار کرده بودند از فرصت زخمی شدن محیط بان سوء استفاده کرده مقداری از لاشه را بر روی زمین انداخته و متواری شدند.

وی بیان کرد: مامورین یگان حفاظت با هماهنگی هلال احمر، مدیریت ستاد بحران استانداری و اورژانس پس از ساعت ها تلاش و اقدمات لازم ، محیطبان مصدوم را به اورژانس یکی از بیمارستان های یاسوج منقل کردند.

جاودان‌خرد با اشاره به اینکه اقدامات اولیه پزشکی صورت گرفته و بنا به اعلام پزشک معالج ،حال عمومی محیط بان خوب است، گفت: از طریق مراجع قضایی و انتظامی ، اقدامات لازم جهت شناسایی هویت متخلفین متواری شده در دست بررسی است.

وی یادآور شد: تقاضامندیم چنانچه طبیعت دوستی اطلاعاتی دارد که می‌تواند به ما در شناسایی هویت متخلفین کمک کند از طریق سامانه رایگان 1540 با ما در میان بگذارد.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.