کد مطلب: ۹۰۰۱۷۶

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران:

ایران وارد چهارمین سال خشکسالی شد/ باید دولت آب تشکیل شود/ مردم فقط صرفه‌جویی کنند

ایران وارد چهارمین سال خشکسالی شد/ باید دولت آب تشکیل شود/ مردم فقط صرفه‌جویی کنند

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه کشور وارد چهارمین سال خشکسالی شده است؛ گفت: شرایط آب کشور حمایت می‌خواهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی دانشگر در مراسم معارفه سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تغییر اقلیم میزان نزولات جوی در سطح کشور کاهش یافته و وضعیت منابع آبی امروز با چالش مواجه است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در نیمه خشک جهان واقع شده است افزود: این شرایط و خشکسالی‌های متناوب نیز سبب شده که امروز شرایط منابعی آبی در کشور پیچیده شده و مدیریت این منابع نیازمند حمایت و همراهی همه است.

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تأکید بر اینکه خشکسالی‌های اخیر بی‌سابقه است افزود: موضوع آب یک موضوع فرا وزارتخانه‌ای و فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها برای مدیریت آب باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

دانشگر با بیان اینکه باید دولت آب تشکیل شود گفت: اعضای این دولت یکایک مردم هستند و همه باید کمک کنند.

وی با اشاره به میزان بارندگی در استان سمنان گفت: سمنان سالانه 120 میلی متر بارش دارد و جزو کم بارش ترین استان های کشور بوده و شرایط ویژه ای دارد.

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: استان سمنان در سه سال گذشته رکود خشک‌ترین استان ها را به ثبت رسانده اس

دانشگر با بیان اینکه در استان سمنان اقدامات مطلوبی در زمینه حفاظت از منابع آبی انجام شده است؛ تصریح کرد :در استان سمنان هیچ چاه غیرمجاز فعالی وجود ندارد.

دانشگر خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو تمامی اقدامات انجام شده به لحاظ علمی و تکنولوژی منطبق با آخرین تکنولوژی‌ها است و از به روز ترین روش‌ها استفاده می‌شود گفت:  در زمینه مدیریت منابع آبی هر اقدامی مانند استفاده از آب‌های ژرف، مدیریت تؤمان آب و برق، انتقال آب از دریا، رصد آبهای جاری و زیرزمینی، استفاده از آب‌های نامتعارف دریا و  باروری ابرها انجام شده است.

وی افزود: شاه‌بیت تمامی این اقدامات مدیریت منابع و مصرف است و اگر تمامی اقدامات سازه‌ای و غیرسازه ای انجام شوداگر مدیریت مصرف وجود نداشته باشید وضعیت رو به بهبود نخواهد بود.

معاون امور مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: باید مدیریت بهینه مصرف منابع آب به جد در دستور کار قرار گیرد و اگر به این مهم توجه نشود با مشکلات جدی‌تر در زمینه آب مواجه خواهیم بود.

دانشگر در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از "محسن عسکری" رئیس پیشین هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اقدامات انجام شده در این شرکت در بخش‌های مختلف قابل ملاحظه بوده و شرکت آب منطقه‌ای سمنان شرکت چالاکی بوده و بسیار منظم است و این فعالیت و اقدامات کار مدیرعامل جدید را سخت‌تر می‌کند و باید این شکوفایی ادامه یابد.

رئیس پیشین هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان  در آئین تکریم خود گفت: خدمت به مردم بسیار مهم است و مدیران باید ارزش خدمت به مردم را بدانند.

 محسن عسکری درباره وضعیت منابع آبی استان سمنان نیز گفت: استان سمنان استانی کویری با محدودیت منابع آبی است.

 رئیس پیشین هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به وجود خشکسالی‌های متناوب در استان سمنان گفت: با این خشکسالی‌ها استان با محدودیت منابع آبی شدید مواجه است.

عسکری با بیان اینکه تأمین آب برای بخش‌های مختلف با چالش مواجه بود؛ افزود: به همت مسئولان استانی، استاندار جهادی و انقلابی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش شد تارضایت نسبی برقرار شود.

 وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار سمنان، معاونان استاندار،مدیران کل و نمایندگان مجلس در حوزه تأمین آب گفت: اگر امروز خدمتی انجام شده به واسطه تلاش‌های همه کارکنان شرکت و مسئولان بوده است.

رئیس پیشین هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان گفت: اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند و از طریق آنها ما مشکلات مردم را می‌شنویم و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.