کد مطلب: ۹۰۴۲۲۸

ادعای رییس دانشگاه الزهرا: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دنبال دانشگاه‌های تک‌جنسیتی هستند!

ادعای رییس دانشگاه الزهرا: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دنبال دانشگاه‌های تک‌جنسیتی هستند!

رئیس دانشگاه الزهرا (س) معتقد است دانشکده‌های تک جنسیتی ویژه دختران، متقاضیان بیشتری در دنیا و حتی کشور‌های اروپایی و آمریکایی پیدا کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اهمیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توانمندی دانشجویان، از طرح‌های میلیاردی این دانشگاه با صنایع و همچنین طرح‌هایی در حوزه علوم انسانی به‌ویژه بورس، حسابداری و اقتصاد خبر داد و گفت: دانشجویان الزهرا در کارورزی، کارآموزی و اشتغال نیز موفق بوده‌اند.

زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا (س) درباره ارتباطات بین‌المللی این دانشگاه به عنوان دانشگاه بانوان گفت: دانشکده‌های تک جنسیتی ویژه دختران، متقاضیان بیشتری در دنیا و حتی کشور‌های اروپایی و آمریکایی پیدا کرده‌اند و هرساله این دانشگاه‌ها تعداد بیشتری دانشجو جذب می‌کنند و دختران مایل هستند در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند. در سطح منطقه نیز برخی کشور‌ها به دلیل رقابت با ما دانشگاه‌های تک جنسیتی راه‌اندازی کردند و تقاضا برای ورود در این دانشگاه‌ها نیز در منطقه بیشتر شده است. 

بکایی بیان کرد: اولویت این دانشگاه در حوزه ارتباطات بین‌المللی تعامل با دانشگاه‌های تک جنسیتی و مشترک است. محدودیتی برای ارتباط با سایر دانشگاه‌های دنیا نداریم و درحال حاضر با کشور‌های عراق، لبنان و برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس که دانشگاه‌های تک جنسیتی دارند، همکاری‌هایی را در زمینه آموزشی و پژوهشی آغاز کرده‌ایم. 

وی درباره برنامه‌های دانشگاه در حوزه آموزش گفت: دانشگاه الزهرا (س) در حوزه آموزش برنامه‌های تحولی وزارت علوم را پیگیری و اجرا می‌کند. در این راستا بازنگری برخی سرفصل‌های دروس، رشته‌ها، گرایش‌ها شروع شده است. همچنین توانستیم مجوز تأسیس دانشکده خانواده و دانشکده فناوری‌های راهبردی را دریافت کنیم. 

به گفته وی در دانشکده هنر قرارداد‌های ارتباط با صنعت خوبی به امضا رسیده است و به طور مثال صنایع خودرو کشور در بخش طراحی صنعتی از ظرفیت دانشجویان الزهرا (س) استفاده می‌کنند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.