کد مطلب: ۹۱۱۶۴۶

واکنش بیمارستان طالقانی به خبر خودداری از پذیرش مددجویان زندان اوین به‌دلیل آلودگی به ساس

واکنش بیمارستان طالقانی به خبر خودداری از پذیرش مددجویان زندان اوین به‌دلیل آلودگی به ساس

پیشگاهی، معاون درمان بیمارستان طالقانی در واکنش به این ادعا که «بیمارستان طالقانی از پذیرش بیماران دیالیزی زندان اوین به‌دلیل آلودگی به ساس خودداری می‌کند» گفت: تمام این اظهارات کذب محض است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون درمان بیمارستان طالقانی با تکذیب ادعای یک محکوم امنیتی گفت: هم اکنون تنها ۳ بیمار از زندان اوین در بخش دیالیز این بیمارستان بستری هستند.

 اخیراً برخی افراد با اهداف خاص، ادعاهایی را درباره شیوع ساس در بخشی از قسمت‌های زندان اوین مطرح کرده‌اند.

به گفته مسئولان مربوطه، بازداشتگاه اوین یکی از پاکیزه‌ترین و منظم‌ترین زندان‌های سطح کشور است و از لحاظ بهداشتی در وضعیت مناسبی قرار دارد. بند ۸ این زندان، دارای خشکشویی و پتوشویی است و پتوهای زندانیان، به‌طور مرتب شسته و ضدعفونی می‌شوند و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

این محکوم امنیتی سابق مدعی شده است بیمارستان طالقانی تهران به‌دلیل آلودگی مددجویان به ساس از پذیرش مددجویان زندان اوین خودداری می‌کند.

این فرد همچنین ادعا کرده یک قوطی ساس به عنوان نمونه برای رئیس بهداری اوین فرستاده شده است.

خبرگزاری مهر موضوع را از مسئولان بیمارستان طالقانی پیگیری کرد.

پیشگاهی، معاون درمان بیمارستان طالقانی در واکنش به این ادعا که «بیمارستان طالقانی از پذیرش بیماران دیالیزی زندان اوین به‌دلیل آلودگی به ساس خودداری می‌کند» گفت: تمام این اظهارات کذب محض است. هم اکنون ۱۰ زندانی بیمار بستری در بیمارستان داریم که ۳ بیمار از زندان اوین در بخش دیالیز بستری هستند.

وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی براینکه نمونه ساس برای رئیس بهداری اوین فرستاده شده نیز است گفت: هیچ موردی از اینکه بیماری از زندان اوین با آلودگی به ساس به بیمارستان مراجعه کرده باشد نداشتیم که بخواهیم نمونه‌ای گرفته و ارسال کنیم.

معاون درمان بیمارستان طالقانی ادامه داد: سال‌ها است پذیرای بیماران زندانی از زندان‌های مختلف به‌ویژه اوین هستیم و هرگونه خدمات بهداشتی و درمانی که نیاز داشته باشند را به آنها ارائه می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر چه خدماتی به بیماران زندان اوین ارائه شده است، گفت: من جراح هستم، در روزهای اخیر یکی از بیماران زندان اوین عمل فتق کشاله ران داشت که جراحی شد. بیماران دیالیزی و بیماران قلبی عروقی هم داریم. همچنین در بخش گوارش نیز بیماری داشتیم که مشکوک به خونریزی معده بود و نیاز به اندوسکوپی داشت که همه انها خدمات کامل را دریافت کردند.

پیشگاهی تاکید کرد: وظیفه شرعی، اخلاقی و اجتماعی ما است که بیمار یا هر فردی که نیازمند دریافت خدمات درمانی است را محروم نگذاریم.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.