کد مطلب: ۲۹۳۹۰۳

کنفرانس ملی الگوهای نوین کسب‌و‌کار و کارآفرینی برگزار می‌شود

کنفرانس ملی الگوهای نوین کسب‌و‌کار و کارآفرینی برگزار می‌شود

کنفرانس ملی الگوهای نوین کسب‌و‌کار و کارآفرینی با حضور جمعی از مسئولین کشوری، اساتید دانشگاه و فعالین کسب‌‌و‌کار 22 شهریور ماه از ساعت هشت و 30 دقیقه تا هجده و 30 دقیقه در تالار جابربن‌حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

نشست خبری کنفرانس ملی الگوهای نوین کسب‌و‌کار و کارآفرینی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، کارآفرینان و علاقمندان این حوزه، عصر دیروز در محل پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این نشست مهدی صفایی، کارآفرین برتر چند سال اخیر، مهدی رفتاری، مدیرعامل خانه ایزو ایران، مهدی باغبان، دبیر اجرایی کنفرانس، ناصر فخاری، رئیس اسبق امور بهره‌وری و تحول اداری ریاست جمهوری و جمعی دیگر از فعالین دانشگاهی و کسب‌و‌کار حضور داشتند.

همایش الگوها

باغبان، دبیر اجرایی کنفرانس در ابتدای این نشست در تشریح کنفرانس مذکور گفت: همایش ملی الگوهای نوین کسب‌و‌کار از ساعت هشت و 30 دقیقه تا هجده و 30 دقیقه روز 22 شهریور ماه با رویکرد حمایت از کارآفرینان ملی و حمایت از کالای ایرانی در تالار جابربن‌حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد. هدف از این همایش بررسی چالش‌ها و الگوهای نوین در حوزه کسب‌و‌کار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سبک ارائه این همایش به صورت سوال جوابی است، ادامه داد: در این همایش محمدرضا باهنر نایب رئیس اسبق مجلس، علی‌ مویدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محمد ناظمی اردکانی، وزیر سابق تعاون، فاطمه مقیمی و موسی احمدزاده، اعضا اتاق بازرگانی به همراه چند نفر دیگر از مسئولین حضور خواهند داشت.

باغبان ادامه داد: در این کنفرانس چهار کارگاه نیز برگزار خواهد شد که از جمله در زمینه موضوع تشریفات، آینده‌پژوهشی بخش مسکن، کارآفرینی و ارز دیجیتال در ایران است.

وی افزود: در چنین شرایطی که کشور درگیر مشکلات شدید اقتصادی است باید به کسب‌و‌کارهای کشور کمک کرد. در چنین شرایطی باید فضای دانشگاهی کشور به کمک کسب‌و‌کارها بیایند که وجود چنین کنفرانس‌هایی در این راستا است. زمانی که یک کسب‌و‌کار رونق بگیرد، سایر کسب‌و‌کارها نیز با الگوبرداری از آن رونق می‌گیرند. اما اکنون فضای کسب‌و‌کار کشور دچار ابهام است.

همایش الگو 2

وی در ادامه با اشاره به مدل فرهنگی هافستد و تاثیر آن بر کسب‌و‌کارها، گفت: این دانشمند کشورها را از لحاظ چهار نوع فرهنگ با یکدیگر مقایسه کرده که یکی از مولفه‌های آن ابهام است و بیان می‌کند که در خاورمیانه به طور کلی میزان ابهام بسیار زیاد است. کشور ما نیز از جمله کشورهایی است که در آن ابهام زیاد است. یعنی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از آینده محیط کسب‌و‌کار اطلاع چندانی در دست ندارند.

باغبان در ادامه با اشاره به اینکه بین فضای دانشگاهی و کسب‌و‌کار کشور فاصله وجود دارد، گفت: رویکرد این همایش به این صورت است تا هم اساتید دانشگاه و هم کارآفرینان و فعالین عرصه کسب‌و‌کار در کنار برخی از مسئولین در دولت و مجلس حضور داشته باشند. در این همایش هدف این است که این سه گروه در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

در ادامه این نشست سایر حاضرین در جلسه به ارائه صحبت‌هایی در خصوص همایش و فضای کسب‌و‌کار کشور پرداختند.

همای الگو 3

همایش الگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.