خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۱۸۵۷

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مناسب می‌باشد. از این جهت دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کشور فرانسه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. دانشگاه‌های فرانسه رتبه بسیار خوبی را در بین دانشگاه‌های جهان دارند و هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه را انتخاب می‌کنند.

هزینه تحصیل در فرانسه به مراتب بسیار پایین‌تر از هزینه تحصیل در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس می‌باشد. به همین دلیل کشور فرانسه تبدیل به مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دانشجویان پس از بررسی کشورهای مختلف درمی‌یابند که هزینه تحصیل در فرانسه بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از دیگر کشورها است. به علاوه دانشگاه‌های فرانسه در اکثر رشته‌ها برای دانشجویان بین‌المللی ظرفیت جداگانه‌ای در نظر می‌گیرند. دانشجویان بین‌المللی باید توجه کنند که هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشند در مقایسه با دانشجویانی که شهروند کشورهای دیگر می‌باشند، متفاوت است.

هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو اروپا نمی‌باشند کمی بیشتر است. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فرانسه با یکدیگر متفاوت می‎باشد. در ادامه به بررسی هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی می‌پردازیم.

555

هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان اروپایی

کشور فرانسه در سیاست‌های آموزشی خود هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه را برای دانشجویان اروپایی کاهش داده است. دانشجویانی که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، هزینه کمتری را برای تحصیل در فرانسه می‌پردازند. از طرفی هزینه تحصیل در فرانسه در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف متفاوت می‌باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی در دانشگاه‌های دولتی فرانسه به صورت زیر می‌باشد:

  • 170 یورو در سال برای مقطع کارشناسی
  • 243 یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  • 601 یورو در سال برای رشته‌های مهندسی در بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی
  • 380 یورو در سال برای مقطع دکتری

هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان غیر اروپایی

هزینه تحصیل در فرانسه از سال 2019 برای دانشجویان غیر اروپایی افزایش پیدا کرده است. البته هزینه تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی یکسان می‌باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی فرانسه برای دانشجویان غیر اروپایی به صورت زیر است:

  • 2770 یورو در سال برای مقطع کارشناسی
  • 3770 یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  • 380 یورو در سال برای مقطع دکتری

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی فرانسه به مراتب بسیار بیشتر می‌باشد. معمولا هزینه تحصیل و اعزام دانشجو به فرانسه در دانشگاه‌های خصوصی بین 3000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد.

444

هزینه زندگی در فرانسه

دانشجویان باید علاوه بر هزینه تحصیل در فرانسه، هزینه‌های زندگی دانشجویی خود را نیز تامین کنند. هزینه زندگی در فرانسه در شهرهای مختلف بین 700 تا 1500 یورو در ماه است. بدیهی است که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس بسیار بیشتر از شهرهای کوچکتر این کشور می‌باشد. جزئیات هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه به این صورت است:

هزینه محل اقامت

هزینه اجاره‌بها مسکن یا خوابگاه دانشجویی بستگی به شهر محل اقامت شما دارد. هزینه اجاره‌بها یک سوئیت دانشجویی در پاریس 731 یورو در ماه و در شهرهای دیگر حدود 424 یورو در ماه می باشد. اجاره‌بها یک خانه مبلمان شده 900 متری بین 2130 تا 2636 یورو در ماه است. کم‌هزینه‌ترین محل اقامت برای دانشجویان خوابگاه‌های دانشجویی هستند. هزینه اقامت در یک خوابگاه دانشجویی بین 150تا 350 یورو در ماه می‌باشد.

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک در فرانسه برای دانشجویان حدود 250 یورو در ماه می‌باشد. دانشجویان می‌توانند با استفاده از کارت دانشجویی به تمامی رستوران‌ها در هر ساعتی از روز و شب دسترسی داشته باشند. در فرانسه رستوران‌های دانشجویی وجود دارند که غذاها را با قیمتی بسیار ارزان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید تنها با 4 یورو یک غذای کامل میل کنید.

هزینه حمل‌ونقل

هزینه حمل‌ونقل می‌تواند به طور قابل توجهی از یک شهر به یک شهر دیگر تغییر کند. این هزینه همچنین به فاصله‌ای که باید طی کنید بستگی دارد. شرکت‌های حمل‌ونقل معمولا قیمت‌های جذاب و مناسبی را برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

دانشجویان باید آمادگی پرداخت 15 تا 50 یورو در ماه را داشته باشند.

هزینه بیمه

هزینه تحصیل در فرانسه شامل هزینه بیمه دانشجویی هم می‌شود. دانشجویان باید حدود 215 یورو برای بیمه دانشجویی هزینه کنند. تمامی دانشجویان از شروع سال تحصیلی باید هزینه بیمه را پرداخت کنند. در مقابل دانشجویان می‌توانند از خدمات پزشکی با هزینه بسیار پایین بهره‌مند شوند. بیمه شدن برای تمامی دانشجویان بین‌المللی در فرانسه اجباری است.

333 3

بورسیه تحصیلی

بعضی از دانشجویان نمی‌توانند از عهده هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های فرانسه مانند دندان پزشکی فرانسه و یا پزشکی فرانسه برآیند. دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویانی که قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در فرانسه نمی‌باشند بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند.

این بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان مستعد اعطا می‌گردد. دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی هستند می‌توانند برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی فرانسه اقدام کنند. رزومه تحصیلی قوی شامل ریزنمرات و معدل بالا، داشتن مقاله و توصیه نامه اساتید می‌باشد. داشتن مدرک زبان فرانسه و مدرک آیلتس یا تافل برای مقاطع ارشد و دکتری شانس شما را برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی فرانسه بیشتر می‌کند.

222 2

نتیجه‌گیری:

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰ هزار نفر دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده‌ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

منابع

  1. https://www.study.eu/article/tuition-fees-in-france
  2. https://www.campusfrance.org/en/tuition-fees-France
  3. https://www.timeshighereducation.com/student/advice/cost-studying-university-france
  4. http://virtual.campusfrance.org/plan-your-stay-in-france-as-student/living-costs-for-students-in-france
  5. https://www.studyinternational.com/news/cost-study-live-paris/

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.