کد مطلب: ۴۰۱۱۲۳

چسب‌هایی که هر هنرمند و علاقه‌مند به هنر باید بشناسد!

چسب‌هایی که هر هنرمند و علاقه‌مند به هنر باید بشناسد!

برای داشتن نتایج عالی در زمینه‌ی کارهای هنری و صنایع دستی لازم است مواردی را در ذهن خود داشته باشید و بدانید هر چسبی در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر کسی که در حوزه‌ی فعالیت‌های هنری تجربه دارد و در این زمینه کار کرده است، به خوبی می‌داند که انتخاب و خرید چسب درست و مناسب برای یک نتیجه‌ی کار مطلوب از الزامات است. اگر شما به دنبال انتخاب چسب مناسب برای پروژه‌های هنری خود هستید، ما در این مقاله لیستی از پرکاربردترین چسب‌ها را آماده کرده‌ایم تا آن‌ها را در جعبه‌ی ابزار و کیت مخصوص خود داشته باشید.

انواع چسب در هنر

چسب یکی از اصلی‌ترین ابزار در ساخت کاردستی و به طور کلی کارهای هنری نظیرِ ساختِ ماکت و … می‌باشد. خرید و انتخاب آن‌ها بسیار آسان و بدون دغدغه به نظر می‌رسد. اما همه چسب‌ها یکسان نیستند و انواع متفاوتی دارند که برای امور مختلفی در هنر مناسب هستند. برای مثال برخی از آن‌ها برای منجوق‌دوزی و برخی دیگر برای ساخت کاردستی ایده‌آل هستند. برای اطمینان از انتخاب چسب مناسب برای پروژه باید با انواع آن‌ها آشنا باشید.

چسب نواری

چسب نواری یا چسب نواری شیشه‌ای یکی از قدیمی‌ترین و پرکابردترین چسب‌ها در حوزه هنری می‌باشد. البته این نوع چسب به جز امور هنری در اکثر امور و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ین نوع چسب‌های به دلیل شفاف بودن برای چسباندن کاغذ در کارهای دستی بسیار پرکابرد است. اما یکی از اصلی‌ترین استفاده‌های آن در ساخت کاردستی، جوش زدن در نواحی داخلی کاردستی است. چسب نواری برای استفاده در لوازم تحریر و بسته بندی کاغذ، پلاستیک و … کاربرد دارد.

چسب کاغذی

چسب کاغذی دقیقا مانند چسب نواری است اما جنس از آن نوعی کاغذ است که در برخی موارد در ساخت کاردستی و چسباندن کاغذ استفاده می‌شوند. نوار چسب کاغذی معمولا به نام‌های مسکینگ تیپ و نوار چسب کاغذی کرپ شناخته می‌شوند. در چسب کاغذی قابلیت نوشتن بر روی آن وجود دارد. از این چسب دانش آموزان و دانشجویان رشته‌های مختلف برای کاربردهای گوناگون استفاده می‌کنند. این چسب در رشته‌های هنر و معماری برای ساخت ماکت کاربرد دارد.

چسب ماتیکی

چسب ماتیکی برای ساخت کاردستی‌ها کاغذی و کارهای دقیق بسیار مناسب است. ساختن کاردستی‌های کاغذی برای کودکان بسیار لذت بخش بوده و به افزایش خلاقیت و هوش آن‌ها کمک می‌کند. اصلی‌ترین ابزار برای ساخت کاردستی انتخاب یک چسب مناسب است. چسب‌های ماتیکی یا Glue sticks یکی از این گزینه‌ها می‌باشد.

چسب‌های ماتیکی شامل یک چسب جامد درون یک محفظه‌ی ماتیکی می‌باشد که با چرخاندن قسمتی از چسب ظاهر می‌شود. این چسب‌ها غیر سمی بوده و به دلیل نفوذ نکردن در کاغذ و عدم کثیف‌کاری بهترین گزینه در کارهای دستی حساس و دقیق محسوب می‌شود. چسب‌های ماتیکی گزینه‌ای مناسب برای چسباندن پاکت، کارت و کاغذ به کاغذ و استفاده کودکان برای ساخت کاردستی می‌باشند. این چسب به آسانی روی سطح کاغذ پخش شده و به سرعت می‌چسبد. ویژگی مهم این چسب امکان شستشو و پاک کردن آن با آب سرد است. بنابراین نگرانی از تماس چسب با لباس یا مبلمان خانه از بین می‌رود.

چسب تفنگی

یکی دیگر از چسب‌های پرکاربرد در ساخت کاردستی و کارهای هنری، چسب حرارتی یا تفنگی است. به این دلیل این چسب‌ها را، چسب‌های تفنگی می‌نامند که به کمک وسیله‌ای شبیه به تفنگ، کار چسباندن توسط این چسب ها انجام می گیرد.

چسب رزینی

چسب رزین متشکل از ماده‌‌ی شیمیایی دو جزئی است که از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر بتن تشکیل می‌شود. رزین ترکیبی است طبیعی یا مصنوعی که در صنعت، معماری داخلی و هنرهای تجمسی کاربرد فراوان دارد. رزین به واسطه ماده هاردنر (سفت کننده) خودش را گرفته و سخت می شود. از آنجا که رزین در آب حل نمی‌شود به عنوان یک ماده ضد آب کننده در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد. حلال رزین الکل و استون است.

چسب آکواریم

چسب سیلیکون یکی از پرکاربردترین چسب‌های صنعتی نه تنها در زمینه کارهای هنری، بلکه در امور تعمیرات، نگهداری وسایل منزل، آب‌بندی و … هستند. از این ونوع چسب در پروژه‌هایی که در آن‌ها ملاک چسبیدن شیشه و جلوگیری از نشت آب یا مایع از درون درز‌ها و اتصالات می‌باشد، استفاده می‌شود.

vitrinnetlogo

اگر به دنبال خرید چسب و یا دیگر محصولات صنعتی هستید بهتر است که کمی دست نگه داشته و سری به سایت ویترین نت بزنید. این سایت این امکان را برای شما فرآهم کرده است که بتوانید اجناس خود را بدون واسطه به مشتریانتان ارائه دهید و یا به صورت مسقتیم جنس مورد نظرتان را از تولیدکنندگان خریداری نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.