کد مطلب: ۶۹۴۳۱۶

آموزش سامانه جامع تجارت ایران

آموزش سامانه جامع تجارت ایران

آموزش سامانه جامع تجارت به چه منظوری انجام می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید یکی از وجوه مهمی که دولت برای بهبود وضع جامعه باید به آن توجه کند، جنبه اقتصادی است.

آموزش سامانه جامع تجارت به چه منظوری انجام می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید یکی از وجوه مهمی که دولت برای بهبود وضع جامعه باید به آن توجه کند، جنبه اقتصادی است. اقتصاد قوی و درآمد بالا باعث رضایت افراد جامعه از کشور و بهبود سایر بخش‌های جامعه می‌شود. به همین علت شیوه و اصولی باید در این زمینه وجود داشته باشد که افراد جامعه، شرکت‌ها و سازمان‌ها با پیروی از آن بتوانند فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهند. کشور ایران یکی از کشورهای پهناور جهان است که زمینه‌های فعالیت‌ اقتصادی پر سود فراوانی در آن وجود دارد. از این رو دولتمردان این کشور برای رفاه حال افراد جامعه و سهولت بخشی به امور اقتصادی آن‌ها سامانه‌ای ایجاد کرده‌اند که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

در این سامانه شما می‌توانید تمامی فعالیت‌های اقتصادی خود را به صورت اصولی و قانونی انجام دهید. به دلیل وجود بخش‌های مختلف، کار با این سامانه نیاز به آموزش و راهنمایی دارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که به دلیل شغل و کسب و کار خود علاقه به آموزش سامانه جامع تجارت ایران دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه جامع تجارت ایران چیست؟

9 1 2

برای اینکه بتوانید به آسانی به آموزش سامانه جامع تجارت ایران بپردازید، باید با چیستی این سامانه آشنا باشید. سامانه جامع تجارت ایران در واقع سایت و ابزاری برای سهولت بخشی به امور تجاری و بازرگانی است. به دلیل افزایش قانون‌‌ها و کارهای اداری، فعالیت‌های اقتصاد بین المللی به فعالیت‌های پیچیده و دشواری تبدیل شده‌اند. دولت برای اینکه بتواند میزانی از دشواری و پیچیدگی امور تجارت بین المللی را بکاهد، سامانه جامع تجارت ایران را راه‌اندازی کرده است. تجار و بازرگانان نیز برای انجام امور واردات کالا و دیگر بخش‌های تجارت بین المللی از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ موظف به استفاده از این سامانه جامع شده‌اند.

این سامانه تاثیر بسیاری بر تجارت در عرصه جهانی دارد و می‌تواند باعث رونق بخشی به این بخش از اقتصاد جامعه شود. تنها کافی است نحوه کار با این سامانه را فرا گرفته و با بخش‌های مختف آن آشنا شوید.

تقسیم بندی سامانه جامع تجارت ایران

پیش از آموزش سامانه جامع تجارت ایران بهتر است در مورد بخش‌های مختلف این سامانه اطلاعاتی کسب نمایید. این سامانه در تجارت بین المللی تاثیر بسیاری داشته و به بسیاری از تجار ایرانی کمک کرده است تا معاملات آسوده‌تری داشته باشند. این سامانه متشکل از بخش‌های زیر است:
- سامانه جامع تجارت
- سامانه انبار
- سامانه شناسه کالا و شناسه رهگیری
- سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی براساس اعتبار
- سامانه ارز نیمایی و یکپارچه ساختن معاملات ارزی برای تجار داخلی
- سامانه جامع مرتبط با امور گمرگی
- سامانه حمل و نقل

مزایای اصلی آموزش سامانه جامع تجارت ایران

0909 1

در گذشته برای ثبت کالاهای وارداتی یا ثبت قیمت تولید کننده و اظهار تولید ، تجار و صنعتگران مجبور بودند تمام مراحل مورد نیاز را به صورت حضوری و در چندین روز متمادی انجام دهند که بجز خستگی و کلافگی چیزی عایدشان نمی‌شد. در حالیکه اکنون با این سامانه جامع بسیاری از کارهای تجاری و اقتصادی بین المللی مانند انتقال مالکیت و مکان، ثبت کد نقش و غیره انجام می‌گیرد. علاوه بر این امور استفاده از این سامانه مزایای دیگری نیز دارد که در این بخش به توضیح آن می‌پردازیم.
- سهولت بخشی بر بسیاری از امور تجاری به کمک ابزارها و امکانات، همچنین رساندن سطح تجارت داخلی کشور به سطوح بین المللی
- ساختن یک واحد تجاری معین و مشخص برای فراهم ساختن زمینه‌های مرتبط به تعاملات کشوری و بین المللی در حیطه تجارت الکترونیک
- تسریع کردن برخی از امور که در گذشته زمان و انرژی بیشتری می‌طلبید.

مباحث آموزش سامانه جامع تجارت ایران

تا اینجا اهمیت سامانه را برای شما بیان کردیم، در این بخش درباره مباحثی که می‌توانید با تهیه دوره‌های آموزش با آن‌ها آشنا شوید سخن می‌گوییم.
- سامانه تجارت در بخش‌های داخلی، یکپارچه سازی، رصد کالا از تولید و واردات تا عرضه بررسی می‌شود.
- در این سامانه امکان ثبت اطلاعات تجاری کالاهای وارداتی و تولیدی وجود دارد، حتی می‌توان توسط این سامانه به انتقال مالکیت و مکان کالا نیز پرداخت.
- همچنین می‌توان به کمک این سامانه از بروز هر گونه خطایی مانند قاچاق کالا و ارز جلوگیری کرده و راهبردهای اساسی در اختیار افراد علاقمند به این دوره قرار داد.

مطالب جلسات آموزش سامانه جامع تجارت ایران

حال که با مباحث این سامانه آشنا شده‌اید، وقت آن رسید است در مورد ترتیب جلسات آموزشی نیز بیشتر بدانید.
- جلسه اول در مورد اهداف و فرآیند شفاف سازی معاملات سخن گفته می‌شود.
- جلسه دوم به معرفی سامانه و دستورالعمل‌های آن می‌پردازد.
- جلسه سوم در مورد مراحلی که باعث تسهیل بخشی به امور می‌شود، است.
- جلسه چهارم درباره ضوابط اختصاصی کالایی و قوانین و الزامات آن سخن می‌گوید.
- در جلسه پنجم به معرفی کامل سایت پرداخته می‌شود.
- جلسه ششم این مجموعه درباره شناسه کالا، گارانتی و رهگیری است.
- جلسه هفتم به معرفی انبارها و مراکز نگهداری کالا پرداخته می‌شود.
- جلسه هشتم نیز درباره دستورالعمل‌های اجرایی در گروه‌های کالایی مشمول است.

سخن پایانی

در این مقاله توضیحات جامع‌ و کاملی درباره مزایای آموزش سامانه جامع تجارت ایران در اختیار شما قرار گرفت. همچنین دوره آموزش این سامانه با مباحث جامع و کامل به شما معرفی شد، این دوره توسط فعالان تجارت داخلی و خارجی تهیه شده است و آموزش‌های لازم در بخش‌هایی مانند بخش امنیت و تعزیرات، وظایف کاربران، انتقال مالکیت داده شده و بسیاری از سوالات در این رابطه نیز پاسخ داده می‌شود. به عبارتی شما با تهیه این دوره می‌توانید تمام ابهامات خود در این رابطه را برطرف کنید و اطلاعات و مهارت لازم را به دست آورید.

برای کسب آگاهی درباره این سامانه می‌توانید از دوره‌های آموزشی که سایت سلام کلاس در اختیار شما گذاشته است، استفاده کنید. این دوره ۸ جلسه دارد که مباحث هر جلسه به طور کامل به شما توضیح داده شد و شما می‌توانید با تمام بخش‌ها، اصول و قواعد آن آشنا شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره و خرید آن به سایت سلام کلاس مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.