خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۴۹۷۶

در آستانه سفر دونالد ترامپ به اراضی اشغالی:

نتانیاهو با اعطای امتیازات اقتصادی به فلسطینی‌ها موافقت کرد

نتانیاهو با اعطای امتیازات اقتصادی به فلسطینی‌ها موافقت کرد

در آستانه سفر دونالد ترامپ به اراضی اشغالی، بنیامین نتانیاهو با انجام برخی اقدامات اقتصادی برای فلسطینی‌ها موافقت کرد.

امروز دونالد ترامپ پس از سفر دو روزه خود به عربستان سعودی و بستن قراردادهای تسلیحاتی چندصد میلیارد دلاری، به دیدار نتانیاهو می‌رود.

به نقل از بلومبرگ، در آستانه سفر دونالد ترامپ به اراضی اشغالی، بنیامین نتانیاهو با اعطای امتیازات اقتصادی به فلسطینی‌ها موافقت کرد. از جمله این اقدامات، افزایش تعداد مجوزهای ساخت‌وساز برای فلسطینی‌ها در قسمتی از کرانه باختری موسوم به منطقه سی است.

با این حال، برخی از از اعضای کابینه ائتلافی رژیم اشغالگر قدس، از جمله وزیر آموزش و رهبر حزب خانه یهودی، از مذاکرات صلح جدید اسرائیل با فلسطین که منجر به محدود کردن ساخت‌وساز اسرائیلی‌ها در این منطقه می‌شود، ابراز نگرانی کردند.

یکی از مشاوران نتانیاهو در مصاحبه‎ای مدعی شد: دولت ترامپ بر بالا بردن کیفیت زندگی و شرایط اقتصادی فلسطینی‌ها متمرکز شده است و معتقد است از این طریق شرایط برای ایجاد صلح مهیا می‌شود.

این در حالی است که نتانیاهو از یکشنبه گذشته در حال برگزاری جشن‌‌هایی به مناسبت سالگرد اشغال نوار غزه، کرانه باختری و شرق اورشلیم در 1967 است.

او در سخنرانی‌های خود از برخی کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا که اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناخته‌اند، انتقاد کرد.

به ادعای تحلیل‌گر بلومبرگ، محمود عباس رئیس‌جمهور تشکیلات خودگران فلسطین، در حال آماده شدن برای ورود ترامپ است تا به او اطمینان خاطر دهد که مردم فلسطین به دنبال صلح هستند. ترامپ قرار است پس از سفرش به اورشلیم عازم بتلهم شود و با محمود عباس دیدار کند.

یک تحلیل‌گر علوم سیاسی معتقد است، محمود عباس که به خوبی می‌داند حامیان عرب او پس از هفت دهه به تنگ آمده‌اند، حالا آماده بازگشت به میز مذاکره با اسرائیلی‌ها است.

از سوی دیگر در آستانه ورود ترامپ، احزاب مختلف فلسطینی به منظور حمایت از اعتصاب‌کنندگان زندانی، در حال تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادی موسوم به روز خشم هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.