فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۶۴۷۴

افزایش جریان سرمایه‌گذاری خارجی در مصر

افزایش جریان سرمایه‌گذاری خارجی در مصر

افزایش نرخ بهره بانکی توسط دولت مصر در هفته گذشته، منجر به جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی توسط این کشور شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال افزایش نرخ بهره بانکی در مصر، این کشور توانست یک میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند. این تصمیم از سوی بانک مرکزی این کشور، به منظور مهار تورم اتخاذ شده است.

گفته شده، هفته گذشته دولت مصر نرخ بهره بانکی را دو درصد افزایش داد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، مصر توانسته است در روزهای پنج‌شنبه و یک‌شنبه، به ترتیب 448 میلیارد دلار و 400 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند. جزئیات این سرمایه‌گذاری‌ها مشخص نیست.

به نظر می‌رسد، فروش اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی، که به شکل هفتگی برگزار می‌شود، مهم‌ترین عامل در جذب سرمایه خارجی بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است: ارقام این سرمایه‌گذاری‌ها در تاریخ مصر بی‌سابقه است و این نشان می‌دهد، سیاست‌های پولی بانک مرکزی بسیار موفق بوده و توانسته است با در نظر گرفتن شرایط بازارهای داخلی و بین‌المللی در جهت رشد اقتصادی این کشور گام بردارد.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مصر، پس از افزایش نرخ بانکی در نوامبر گذشته و عدم دخالت دولت در تعیین نرخ ارز، رشدی پیوسته داشته است.

روز پنج‌شنبه وزیر دارایی این کشور، با اشاره به بی‌سابقه بودن میزان فروش اوراق مشارکت گفت: متوسط فروش اوراق مشارکت در روز یکشنبه، 20.48 درصد رشد داشت.

منبع: بلومبرگ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.