کد مطلب: ۶۶۳۶۵۷

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:

شروط ایران و آمریکا برای پذیرش توافق

شروط ایران و آمریکا برای پذیرش توافق

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است که آمریکا به دنبال بازگشت به برجام است ولی شرط توافق تامین امنیت امنیت ملی این کشور است. در مقابل ایران شرط دسترسی آژانس به تصاویر ضبط شده دوربین‌ها را وابسته به برجام می‌داند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از ادعاهای ضد ایرانی آژانس اتمی و مدیرکل آن، مدعی شد که به دنبال بازگشت متقابل به برجام هستند.

بر اساس گزارش اقتصاد‌نیوز ، بعد از اینکه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد، آمریکا نیز طبق روال گذشته به حمایت از این اظهارات پرداخت.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه اظهار کرد که واشنگتن به ارزیابی آژانس انرژی اتمی و مدیرکل آن درباره ایران، کاملا اعتماد دارد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پرایس در ادامه بازی مقام‌های آمریکایی با کلمات درخصوص احیای برجام، گفت: « ما به دنبال دستیابی به بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای هستیم تا زمانی که این به نفع امنیت ملی ما باشد».

گروسی طی سخنرانی افتتاحیه در نشست شورای حکام، مدعی شد که ایران به آژانس درباره «سه مکان اعلام نشده» خود توضیح نداده است.

ایران، تصاویر محرمانه را در اختیار آمریکا می‌گذارد؟

ایرنا به نقل از شبکه الجزیره گزارش داد، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: پاسخ‌هایی که تاکنون به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده‌ایم، دقیق بوده است.

محمد اسلامی افزود: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اراده جدی برای «قانع کننده» توصیف کردن پاسخ های ما ندارد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گزارش‌های اطلاعاتی دشمنان ما و در راس آنها اسرائیل استناد می‌کند.

اسلامی گفت: قطعنامه‌ای که برخی در شورای حکام برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند اوضاع جدیدی را به وجود نمی‌آورد. آژانس باید نفوذ سیاسی در داخل خود را متوقف کند و به قوانین پایبند باشد.

وی تاکید کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از هدف قرار دادن سایت‌های ما انتقاد نکرد و این یک پرسش بزرگی است. سلاح هسته‌ای در راهبرد ما جایی ندارد و چیزهایی که مطرح می‌شود تنها اتهامات مغرضانه است.

او گفت: سهم ما از انرژی جهانی تنها سه درصد است و ۲۵ درصد فعالیت بازرسان آژانس در خاک ما انجام می‌شود. تصمیم غنی سازی اورانیوم ۹۰ درصد منوط به تصمیمات مسئولان مربوطه است.

ما تصمیم غنی‌سازی اورانیوم را تنها برای تحریک کردن اتخاذ نمی‌کنیم. دستیابی آژانس به فیلم‌ها و ضبط ویدیویی منوط به سرنوشت توافق است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: ما بدون توجه به نتیجه توافق به فعالیت‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای خود ادامه می‌دهیم. ما آماده پایبندی به توافق هسته‌ای هستیم به شرطی که طرف‌های دیگر به تمام بندهای توافق پایبند باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    می‌گزارد
    می گذارد

  • ناشناس

    پس حله دیگه. توافق انجام میشه